Senaste nytt

Bästa noise-cancelling hörlurarna?

Glömde mina QC15 hemma och köpte Mitone noice cancelling lurar för ca. 800 spänn istället. Har tidigare bla sålts på Arlanda. Är bra upplevelse för dom pengarna. Funkar helt ok!

Jag vill tipsa om ett par in-ear hörlurar med brusreducering. De är inte lika bra som Bose QC 15 (som jag har testat) men de kostar 400 kr. De heter Digital Silence 321D och är från Wolfson microelectronics (ett brittiskt halvledarföretag).
Bra dämpning av "brusljud" av typen fläkt och motorljud så de fungerar bra på flygplan. De är inte lika bra på tåg och på att ta bort trafikbuller. Tydligt brus från brusreduceringen i tysta rum och ok ljudkvalitet. De fungerar som ett vanligt headset för iPhone. De har ett inbyggt uppladdningsbart batteri som håller länge och laddas via en liten USB-sladd. När batteriet tar slut fungerar fortfarande headsetet, naturligtvis utan brusreducering.

Är det någon som testat både QC20 och QC15? Jag har blivit lite sugen på ett par QC20 som komplement till QC15 men jag vet inte om det är värt det.

Är det någon som testat både QC20 och QC15? Jag har blivit lite sugen på ett par QC20 som komplement till QC15 men jag vet inte om det är värt det.

Jag har testat båda. Jag har QC15 själv och fick låna QC20 på en long haul. Jag blev positivt överraskad av QC20. De är MINST lika bra som QC15 och vi pratar ju då om QC15 som jag ditintills ansett vara den överlägset bästa noise cancelling-lurarna. Men - jag har inte köpt ett par QC20 ändå. Skälet är att jag inte är så förtjust i in ear-lurar i grunden. Det ska dock sägas att QC20 satt riktigt riktigt bra. Dessutom måste man ju ärligt säga att QC20 får "poäng" på att de verkligen är lätta att ta med sig. Tar ju ingen plats alls...

Jag har testat båda. Jag har QC15 själv och fick låna QC20 på en long haul. Jag blev positivt överraskad av QC20. De är MINST lika bra som QC15 och vi pratar ju då om QC15 som jag ditintills ansett vara den överlägset bästa noise cancelling-lurarna. Men - jag har inte köpt ett par QC20 ändå. Skälet är att jag inte är så förtjust i in ear-lurar i grunden. Det ska dock sägas att QC20 satt riktigt riktigt bra. Dessutom måste man ju ärligt säga att QC20 får "poäng" på att de verkligen är lätta att ta med sig. Tar ju ingen plats alls...
Håller helt med. Enda anledningen till att jag inte kompletterad med QC20i ännu är att jag tycker att de är för dyra (åtminstone i Sverige). Fantastisk kvalitet och otroligt behagliga att ha på sig.

Men då - jag hade ju hoppats att alla skulle säga "Nejdå - du behöver inte ha QC20 om du har QC15!"... Nu är det ju svårt att inte köpa ett par... Får väl sälja mina QC15 som del av finansieringen...

Köpte ett par Bose QC15 på Elgiganten för 1790 kr i början av sommaren. När semesterresorna nu är slut så blir betyget - utmärkt, enligt min fru. Ska bli skönt att börja arbeta igen så jag får en möjlighet att testa dem.

Det är ju förhållandevis lite pengar vi pratar om, så jag förstår inte om ni tvekar att köpa en toppenprodukt med bra prestanda och garanti. Om ni slår ut inköpspriset på alla resor ni kommer att göra med lurarna, så är det peanuts vi pratar om. Självklart måste man ju tycka om modellen i fråga (on-ear, over-ear resp in-ear). Jag kommer nog så småningom att komplettera med ett par QC20. Jag är väldigt nöjd med mina QC15, men vid min senaste långtripp så tyckte jag att de blev lite väl svettiga kring öronen. Dessutom är de inte så bekväma när man sover på sidan. Dessa problem slipper man antagligen med QC20 och dessutom tar de mycket mindre plats i handbagaget och väger nästan inget.

En amerikan som satt bredvid mig hade också ett par QC15 och han påstod att Bose har kommit ut med ett par nya NC-lurar utan sladd (fungerar via bluetooth). Är det någon som har hört talas om dessa?

Toppen