Senaste nytt

Bästa noise-cancelling hörlurarna?

Jag körde det vinnande konceptet att köpa på Netonnet, sen få dem återkallade pga att de var piratkopior(!) + presentkort som plåster på såren. =)

Köpte sen ett par på Webhallen för mindre pengar och fick ett "gratis" minneskort från Netonnet "på köpet".

Hur är dessa lurar testade för personer m glasögon?
Trycker det mycket mot skalmarna?
USA samt ett kommande stambyte i lägenheten är två tunga argument för en investering.

Till slut föll jag dit och köpte mig ett par Bose QC15. Kunde inte längre motstå när priset blev 28500 yen (ca 1800 kr) på Bic Camera i Nagoya, Japan. Det svåra valet var inte om utan vad jag skulle köpa eftersom Bose QC20 fanns till nästan lika bra pris (29500 yen).

Köpte ett par QC15 på Arlanda för någon månad sedan och har nu testat dem grundligt i sitt rätta element - ombord på flygplan under några långresor till Asien och jag är väldigt nöjd.
Störtsköna lurar som inte alls leder till ömhet i/på öronen. Jag tycker att de tar bort i stort sätt allt "oljud" och ljudet som spelas upp är av bra kvalité och duger absolut till att lyssna på musik/se på film.
Har även haft lurarna påslagna utan att spela upp något ljud för att få det tyst och kunna sova. Synd bara att de inte isolerad de vibrationer som tenderar att fortplanta sig när man lutar huvudet exempelvis mot väggen.

Flyger man mycket är QC15 det bästa alternativet. Sitter man mycket på tåg/tunnelbana är QC20 bättre. Är dock lite nyfiken på att testa QC20, i synnerhet på en nattflygning då man i praktiken bör kunna sova med dem.

Qc20 är grymma, uppgraderade från Qc3 och noise canceling är verkligen next-level, så det är helt klart en uppgradering.

Är det verkligen ett svårt beslut? Det är ju helt olika lurar med olika egenskaper.

Ja det är ju därför det är svårt! Hade de varit likadana hade ju varit lätt. Nu får man väga olika för- och nackdelar mot varandra och ta den bästa kompromissen. Eller köpa båda.

Toppen