Senaste nytt

Bästa noise-cancelling hörlurarna?

Använda sådana i ett halvår, men var aldrig riktigt nöjd med dem. Upplevde bra ljudkvalité, men de:
1) Satt inte lika bra som mina gamla airpods
2) Asken är stor nog att den inte ligger helt bekvämt i jeansfickorna, var större irritation än vad jag först trott
3) Bluetooth-connection envisades att krångla även med bara en enhet. Att använda den till två (dator + mobil) blev ännu värre

Tillslut gav jag upp och köpte Airpods Pro. Mycket mer nöjd där, även om det kändes lite halvtråkigt att ha något så standard.
Det låter ju sådär. Tyvärr eller vad man ska säga så skambudade jag hem ett par på blocket igår kväll :confused: Det blir till att testa dom ett tag för att bilda en egen uppfattning.

Inte testat på just flygplan, men i andra 3.5mm-uttag och det fungerade fint. Minns tyvärr inte modell av transmittern, men det borde mig veterligen inte krävas något unikt.
Dustin hade en sändare/mottagare på kampanj som jag tänkte testa. Återstår att se när jag kan testa den i en IFE dock:(

Tack för en recensionen på lurarna samt bekräftelse på att det borde gå att använda bluetoothsändare i en IFE.

Fick ett par Sennheiser Epos Adapt 660 här om dagen som jag tycker sitter mycket skönare än mina Bose NC700. Inte kunnat flyga och testa NC än men verkar funka bra på kontoret iallafall. Touchknappar på kåpan (och några fysiska) samt mycket bättre ljud och mikrofon tycker jag.

Har testat i princip alla hörlurar värda att nämna vid namn under åratal..

Finns dock inga som jag är så nöjda med (och prisvärda) som Jabra. Tex Evolve 2 85 eller Elite Active serien om man önskar just prisvärdhet.

Något ni bör kolla på nästa gång!

Finns dock inga som jag är så nöjda med (och prisvärda) som Jabra. Tex Evolve 2 85 eller Elite Active serien om man önskar just prisvärdhet.

Något ni bör kolla på nästa gång!
Ja dom är bra men.... Ser ut som ett par Peltor byggkåpor tyvärr och med micen nere ser det ut som man ska iväg på LAN.

Jag har använt andra Jabra Evolve i många år och älskar dem (och jag bryr mig inte om hur de ser ut :)) och var i stort sett på väg att lägga en order på Evolve2 85 före jul men då läste jag följande: Jabra Evolve2 85 - total disappointment : Jabra

Så valde att avvakta. Vad säger du om det som står i artikeln, något du märkt? Eller har det kanske lösts i nyare uppdateringar?

Nyfiken på vilka hörlurar ni använder på flyget. Framför allt är jag intresserad av om någon kör in-ear med framgång.

Jag gick över från Boses over-ear QC-serie till Apple Airpods Max förra året. Fantastisk reducering av oljud, men de tar upp mycket plats i väskan och är allmänt svårstuvade.

Apples vanliga Airpods Pro gillar jag i vardagen, men inte på flyget.

Överväger Boses QuietComfort Earbuds som en gyllene medelväg, men har inte möjlighet att komma över och testa dem.

Någon som hittat en bra kompromiss? Eller är det over-ear som gäller?

Jag använder Sony WH-1000XM3 och Airpods PRO och tycker det är en bra kombo (inte samtidigt givetvis). Sony-lurarna är bekväma, fantastiskt bra på brusreducering och går att fälla ihop iallafall i viss mån. De har dessutom ett rejält fodral vilket jag upplever som klart bättre än när jag tittade på Airpods Max. På kortare flygningar har jag ibland Airpods PRO men oftast Sony-lurarna.

@Brandten och @CGöran - ni hade ju erfarenheter av både Sennheiser Epos 660 och evolve2 85 - har de senare och är mycket nöjd med dom förutom att dom är lite varma när man haft dom på sig ett tag, är Sennheiser lurarna skönare där? Dom är ”standardlur” på jobbet nu så jag funderar på att plocka ut ett par, men då måste jag returerna evolven…

Toppen