Senaste nytt

Bästa loungekort för mig?

AdamZenic

Ny medlem
Vilket är det bästa lounge kortet?

Via jobbet, flyger jag en del gånger om året, blandat SAS, Norweigan och Bra. Flyger ca 2 ggr/året till Beirut ToR med Turkish Airlines
Det blir även en del SJ tågresor

Det enda jag bryr mig om är att få tillgång till lounger på Turkiet flygplats för mig och min fru.

Vore bra om kortet ger mig poäng också när jag betalar med det!

Vilket kort passar mig?

Jag tror det enklaste är att bara betala sig in i de lounger som tillåtet det i Turkiet. Det är antagligen samma lounger som du skulle komma åt med kreditkort ändå och det är ett billigare sätt att testa på än att skaffa ett kreditkort och sedan inse att tredjepartslounger suger.

Jag förstår hur du menar @agehall
Men jag tänker samtidigt att jag reser mycket med mitt jobb, och då kan jag passa på att utnyttja alla rabatter och poäng jag får.
Sen måste det väl finnas kort som ger lounge access?

Men jag tänker samtidigt att jag reser mycket med mitt jobb, och då kan jag passa på att utnyttja alla rabatter och poäng jag får.
Nej, hade du rest mycket hade du haft status och därigenom haft access till lounger.

Sen måste det väl finnas kort som ger lounge access?
Ja, det billigaste är väl Eurocard Platinum men vill du ha poäng är det AmEx Platinum som gäller.

Hur mycket reser du egentligen? Dvs hur mycket baspoäng drar du in till Eurobonus varje år?

Mycket är ju alltid relativt, så det kan ju vara mycket för en person utan att ge status. Men för att svara på din fråga, så kolla om du kan få ett kreditkort som du samtidigt kan få ett Priority Pass genom. Jag MasterCard från First Card via mitt jobb som samtidigt ger mig ett PP. Tror det finns tre lounger på IST som du får tillgång till genom det.

Kan bli svårt med MasterCard via jobbet då jag jobbar statligt. Bättre att jag köper ett privat och registrerar kortet därefter

Toppen