Senaste nytt

Bästa kreditkortet för lounger (Priority Pass)

Hej!
Ny medlem på detta forum. Vill gärna bumpa denna tråd för att höra om det finns mer aktuell info om vilket kort jag bör skaffa för fri tillgång till lounge för 1-2 personer. Flyger mest Arlanda-Malaga men även en del till/från de nordiska huvudstäderna.
Tack på förhand!

Jag har precis skaffat ett Handelsbanken Platinum kort. Det kostar lite mer än ett Eurocard Platinum men man får viss kickback i fonder. Man får också med ett PP för extrakortet. Dock är det endast en som går in gratis per PP.

Jag har inte jämfört försäkringarna mellan Eurocard och Handelsbanken men jag tycker alla fall Handelsbankens villkor verkar rätt bra.

Handelsbanken Platinum försäkringen gäller även vid tjänsteresor.

Jo, det är nog så för det mesta. AMEX Platinums försäkring gällde tidigare även om resan var betald på annat sätt. Det var väldigt bra då jag reste mycket i tjänsten, betalt av arbetsgivaren. När de ändrade så avslutade jag kortet. Det var nog 6–7 år sedan.

Detta är inte första gången någon tagit upp detta ämne men eftersom det ändras hela tiden så kändes de tidigare trådarna inaktuella.

Jag vill ha priorit pass för att komma in i loungerna till minsta möjliga kostnad.

Är Eurocard platinum det bästa eller vilka är de bästa alternativen här?

Tänkte väcka tråden lite. I och med att Amex valt att inte längre erbjuda restaurangbesök med deras PP, måste väl Amex i PP avseende fått en rejäl törn. Erbjuder andra kortutgivare (Eurocard, SHB etc.) fortsatt möjlighet till restaurangbesök med PP?

In
Tänkte väcka tråden lite. I och med att Amex valt att inte längre erbjuda restaurangbesök med deras PP, måste väl Amex i PP avseende fått en rejäl törn. Erbjuder andra kortutgivare (Eurocard, SHB etc.) fortsatt möjlighet till restaurangbesök med PP?
te som jag förstått det.

Det är väl priority pass som tagit bort den möjligheten och inte amex?

Toppen