Summa summarum, undvik Handelsbanken.
Om man har ett PP från sitt kreditkort, behöver man nånsin ha med kreditkortet till loungen eller räcker det med PP-kortet?
Gäller det även efter ens gratis-besök är slut?
De tog precis bort kickbacken på kreditkortet men eftersom det är gratis första året tänkte jag ha det bara för PP tills jag behöver betala.
Tack! Uppskattar verkligen feedbacken! En av BC:s absoluta styrkor
Just nu funderar jag kring att försöka mig på Eurocard Platinum som jobbkort, verkar vara mest bang for the buck iaf sett till PP.
Normalt kollas bara PP och eventuellt ditt Boardingkort. Loungevärden har oftast ingen aning om vad PP har för deal med just ditt kort/hur många besök du har kvar/vad du debiteras etc. Dock skulle jag nog ha med mig både kreditkort och PP i den händelse man skulle bli nekad inträde och det behöver redas ut telefonledes med PP och/eller ditt kortföretag.Om man har ett PP från sitt kreditkort, behöver man nånsin ha med kreditkortet till loungen eller räcker det med PP-kortet?
Gäller det även efter ens gratis-besök är slut?
De tog precis bort kickbacken på kreditkortet men eftersom det är gratis första året tänkte jag ha det bara för PP tills jag behöver betala.
Vad tycker du fattas i försäkringen?Bytte precis till Eurocard Platinum. 1500kr/år och då ingår utan kostnad ett familjekort med tillhörande obegränsat PP. Så nu är sambon nöjd även när hon reser ensamAvslutade mitt Handelsbanken när de höjde avgiften. Betalade tidigare 500kr/år för deras kort, vilket de efter höjningen inte ville komma överens om längre.
Reseförsäkringarna tillhör dock inte de bästa, men det som saknas utgår jag från att man redan har försäkrat sig för via annat håll. A och O att ha koll på sina försäkringar.
Det känns som ett bra kort.. så länge man betalar i tid och undslipper ränta.
Amex Platinum är väl det kortet just nu som är bäst. Priority pass där du +1 kommer in i lounge. Amex loungen på Arlanda är dessutom riktigt bra enligt rapporter.Hej!
Ny medlem på detta forum. Vill gärna bumpa denna tråd för att höra om det finns mer aktuell info om vilket kort jag bör skaffa för fri tillgång till lounge för 1-2 personer. Flyger mest Arlanda-Malaga men även en del till/från de nordiska huvudstäderna.
Tack på förhand!