Som ni redan är inne på har jag redan beräknat detta med valutapåslag.
I dagsläget betalar jag det redan och differensen mellan dessa påslag hos de nya kortlösningarna är marginell.
Dessutom blir nettokostnaden av dessa påslag en kostnad för bolaget då de även minskar bolagsskatten dvs lite lägre än gemene man.
Tack för input.
Jag försöker leta hur jag kan komma åt MR > OneWorld i praktiken men lyckas inte. Har du någon mer information om det? En del informationssidor är spärrade för icke-kunder.
Ser bara möjligheten för Amex utfärdade utanför Sverige nämligen. Svenskt utfärdade kort hittar jag ingen sådan information för.
Ville bara inflika att det finns en begränsning per år på hur mycket MR det går att växla till Eurobonus. Maximalt 988900 MR poäng får överföras per år. (=34100 EB). Vet inte om det är 12månaders period eller kalender år men det går nog att försöka börja med det innan årsskiftet isåfall initialt.
Tack för input. Finns ingen bra signup/värvningsbonus just nu för SAS Amex Premium vad jag kan se. Dessutom kommer jag behöva några månader initialt för att hamstra MR så jag kan lika gärna avvakta 4-5 månader här i väntan på bra signup och bli lite mer varm i kläderna. Samt så lär vi som tidigare medlem nämnde få mer insikt i hur SAS biljetter släpps.
Tror min avgörande faktor kommer vara tillgången på biljetter. Spontant känns det som att Avios partners har bättre tillgänglighet på sina bonusbiljetter som går utanför Europa jämför med SAS.
Försökt kolla på exempelvis awardhacks för att se tillgången för Bonusbiljetter i Business med SAS och det verkar ordentligt snålt. USA undantaget.
Hur ser tillgången ut för bonusbiljetter för resa utanför Europa (Obs EJ USA) för Avios partners ? Finns det en bra gratiskälla likt awardhacks som går att söka fram dessa på ?
Du har en stark poäng här. SAS-Awards fungerar till Kina/Japan men knappast mer än så tror jag utan att behöva komplettera med flera stopp som kommer tugga mina poäng. Det lutar mer åt ett renodlat Amex Platinum med Points Plus just nu.
Men behöver hitta mer information om tillgängligheten på bonusbiljetter med Avios. Söker febrilt efter bra källor/scanners här för att kalkylera på ett ungefär tillgängligheten 12 månader framåt men lyckats inte.
Nästa positiva egenskap med MR är att de inte har någon expiry date dock har jag läst på hur de har devalverats istället men man får vara lite vaksam här innan och överföra i tid.