Senaste nytt

Bästa hotel London Heathrow

Jag gillar Sofitel, skönt att bara kunna gå till terminalen också. Bra hotel men gillar inte att man måste betala extra för spat.

Renessainse är under renovering och de nya rummen är ok, de gamla är slitna men ok. Får man rum mot runway har man en spektakulär utsikt över norra runway - vilket man även har från loungen :)

Marriott ligger lite längre bort och är fräschare men ingen runway view. Övriga hotell har jag inte prövat.

Som noteras ovan - ta gratisbussarna och inte de där förbenade överprissatta Hoppa-bussarna.

Då sitter man och funderar... Flyger med sas till LHR med kvällsplanet en fredag i höst med hela familjen.
Planen var att ta in på ett hotel och sova ut för att sen hämta hyrbilen och dra vidare dagen efter, men vilket hotel ska man välja som är smidig att ta sig till med två trötta barn? Sen så ska man ju få tag på en hyrbil dagen efter så det är bra om även det är smidigt att lösa.

Park inn verkar ju vettigt, de har en egen transferbuss vad jag har förstått, var går den i från?

Då sitter man och funderar... Flyger med sas till LHR med kvällsplanet en fredag i höst med hela familjen.
Planen var att ta in på ett hotel och sova ut för att sen hämta hyrbilen och dra vidare dagen efter, men vilket hotel ska man välja som är smidig att ta sig till med två trötta barn? Sen så ska man ju få tag på en hyrbil dagen efter så det är bra om även det är smidigt att lösa.

Park inn verkar ju vettigt, de har en egen transferbuss vad jag har förstått, var går den i från?
Skippa transferbussen, kostar ca £5 per man och går inte superofta. Ta istället valfri röd London buss. De är gratis inom flygplatsområdet, inklusive hotell gatan. Tar max 4-5 min att åka och stannar på gatan utanför.

FREE Heathrow Hotel Transfers Using Local London Buses

Skippa transferbussen, kostar ca £5 per man och går inte superofta. Ta istället valfri röd London buss. De är gratis inom flygplatsområdet, inklusive hotell gatan. Tar max 4-5 min att åka och stannar på gatan utanför.

FREE Heathrow Hotel Transfers Using Local London Buses

Tack för tipset, det där verkade ju ett vettigt sätt att ta sig till hotellen. Tror att det blir Park inn, men har inte bestämt mig. Ska ju bara sova där från sen kväll tills man vaknar.

Om valet står mellan Radisson Blu och Park Inn skulle jag välja Park Inn, om man inte kan få Radisson Blu betydligt billigare än Park Inn.

Toppen