Senaste nytt

Bästa första klass produkten på marknaden?

Det finns 2-4-1 voucher (50% rabatt för 2 personer) av British Airways Executive Club och 2-4-1 voucher (50% rabatt upp till 2 personer) av SAS EuroBonus.
Beroende på vilken allians du flyger med, svaret blir annorlunda.

Med British Airways Executive Clubs 2-4-1 voucher, kan ni flyga endast med British Airways.

Tack, jag har förtydligat mitt inlägg
 

Abbs

Medlem
Jag går och småplanerar en 2-4-1 (Eurobonus) i förstaklass till Sydney/Melbourne. Vilken tror ni är den bästa förstaklassupplevelsen man kan få mellan Stockholm och dessa städer? Antar att utbudet är större till Sydney så vi kan låta det vara destinationen.
Då finns det endast Thai till Sydney (kanske United också?). Så då finns det inte så mycket val än via Bangkok. Lufthansa börjar flyga F på Bangkok till vintern.
 

Dr. Miles

Expert
Inom Star Alliance är det bara THAI till Sydney som man kan boka First class award med SAS EuroBonus poäng.

Singapore Airlines har också First class kabin på sina Australien linjer men dem kan man inte boka med SAS EuroBonus poäng.

På väg dit kan man flyga med ett antal Star Alliance flygbolag som har First class men just till Australien, blir det med THAI.
 
Tack för svaren! Hur vet ni så snabbt att endast Thai flyger first till Sydney? Finns det någon bra sida där jag kan kolla upp sådant?
 

Dr. Miles

Expert
Tack för svaren! Hur vet ni så snabbt att endast Thai flyger first till Sydney? Finns det någon bra sida där jag kan kolla upp sådant?
Sammanställning av Star Alliance flyglinjer med First class kabin (utrikes) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Då finns det endast Thai till Sydney (kanske United också?). Så då finns det inte så mycket val än via Bangkok. Lufthansa börjar flyga F på Bangkok till vintern.
United flyger till Sydney med Boeing 787 som inte har Global First (eller Polaris First) numera, så det går inte boka First class award på den linjen heller.
 
Toppen