Senaste nytt

Bästa ekonomiklass till Hong Kong?

Gnopps

Medlem
Väljer du att flyga NZ så är deras lägsta pris i premium economy omkring SEK 2500 lägre från Köpenhamn än från Sverige.

Har inte provat själv men är inte Air New Zealands premium economy bland den bästa i sitt segment?
 

Fredrik

Medlem
Jag bumpar med en fråga. Jag ska flyga med Air New Zealand om en dryg vecka och jag noterar att ungefär 80% av sätena i Economy är upptagna men bredvid mig är det två lediga. Kör NZ med blockerade grannsäten eller är det ren tur? Det är lika på dit- och hemresan.

Kan jag realistiskt hoppas på ett ledigt säte bredvid mig eller kommer det att fyllas på med folk som ännu inte valt säte? Isåfall, om det blir fullt undrar jag vad mina chanser för en uppgradering är som ensamresande EBG?
 

Dr. Miles

Expert
om det blir fullt undrar jag vad mina chanser för en uppgradering är som ensamresande EBG?

Om det är sträckan LHR-HKG vv du pratar om, då är chansen för uppgradering är minimal.
Det finns säkert gott om NZ Airpoints Gold och NZ Airpoints Gold Elite medlemmar på denna rutt.
 

Fredrik

Medlem
Det är nog vad jag misstänkte tyvärr. Å andra sidan har jag inte betalat för mer än ekonomi så jag kan inte gärna kräva mer...
 

Fredrik

Medlem
En uppdatering.

Jag flög med NZ38 i lördags och det här är min kortrapport:

Vid ankomst London försökte jag byta ut mitt boardingpass till ett NZ-märkt men incheckningen av den flighten hade inte öppnat så jag ombads återkomma. Inget problem och vid halv sjutiden var jag tillbaka på Heathrow och fick ett nytt boardingpass. Jag ville ha ett nytt av eget intresse men fick uppfattningen av personalen att det hade varit nödvändigt med ett NZ-märkt boardingpass hur som helst.

När jag kom ombord noterade jag att det var så att jag hade en tresäters för mig själv. Armstöden gick inte att fälla upp fullständigt men tillräckligt för att kunna sträcka ut mig. Mannen på raden framför mig kunde fälla upp dem dock. Jag noterade att det verkar som att de första raderna i Economy är prioriterade för premiumpassagerare och längst fram för bebisar. Mannen framför mig var Gold Elite(högsta nivån) och fick något av kabinpersonalen strax före avgång.

Vi serverades middag och det fanns en indisk lammrätt eller kyckling att välja på. Jag tog lammrätten vilket smakade helt ok. Sedan var det dags att sova och jag lyckades sova åtminstone halva resan. Ett par timmar före Hong kong serverades varm frukost.

Eftersom det var gott om lediga platser antar jag att det inte är rättvisande att betygsätta personalen men jag var helt nöjd. En flygvärdinna var på plats nästan omedelbart efter att jag råkat trycka på fel knapp när jag fipplade med kontrollen. Även i övrigt var personalen vänlig och hjälpsam.

Jag satt direkt bakom Premium Economy och kunde konstatera att det såg ut som samma säten där som i Economy men benutrymmet är bättre. De fick en drinkservice före avgång när skynket var borta och i övrigt kunde jag inte se hur servicen där var.
 
Toppen