storsteffe
New member
Det var den jag pekade på, det är ett hyfsat pris och man vet aldrig med reor så är du låst på datum skulle jag nog slå till. Det finns ju massor av varianter till det priset med OW om man vill "nörda" ner sig lite mer.
jaros1f skrev:Vad till exempel denna rea från BA? 15,000 SEK/person. Eller vänta yterligare?Outbound - Thursday 6 Feb, 201410:456 Feb 12:25 Arlanda (Stockholm) Heathrow (London) BA0775British Airways Club Europe14:206 Feb 17:206 Feb Heathrow (London) John F Kennedy (NY) (New York) BA0173British Airways Club WorldInbound - Monday 10 Feb, 201421:3010 Feb 09:2511 Feb John F Kennedy (NY) (New York) Heathrow (London) BA0114British Airways Club World10:3011 Feb 14:0511 Feb Heathrow (London) Arlanda (Stockholm) BA0778British Airways Club EuropeTaxes, fees and carrier charges per personTotal price**2 Adults 11,010.00 SEK 4,091.00 SEK 30,202.00 SEKKlicka för att utvidga...
jaros1f skrev:Toppen - bara undrar, är det 747an? Seatguru säger 777? Eller tittar jag fel?British Airways Flight #0173NonstopRoute Flight # Depart Arrive Aircraft AmenitiesLHR -> JFK 173 2:20p 5:20p Boeing 777ritish Airways Flight #0114NonstopRoute Flight # Depart Arrive Aircraft AmenitiesJFK -> LHR 114 9:30p (+1)9:25a Boeing 777Klicka för att utvidga...
TheEagle skrev:Hej! Har precis landat i NYC efter en flygning med BA001 från LCY. Vill du ha en väldigt trevlig upplevelse så tar du BA från ARN till LCY och sedan vidare till JFK. Kan garantera att du får en trevlig flygning och att flyga en A318 över Atlanten med bara 32 personer ombord är en väldigt trevlig känsla och den är svårslagen.SAS till EWR direkt är en väldigt bra flight. SAS levererar alltid på longhaul i C. Visserligen är deras stolar inte de bästa men på en dagflight till NYC är de super. På hemvägen finns dock andra bättre alternativ men då måste man mellanlanda vilket är en klar nackdel. Swiss har ju en fantastisk C-klass t.ex.Har inte kollat priserna för din resa men ovan har du några av mina tankar.Klicka för att utvidga...
jaros1f skrev:JensB, sleeper service låter utmärkt . Då sover man bättre ... Och jag gillar också 747s sitta mot varandra och konversera. Vi är ju två.Alla: Jag vet att det är individuellt, och jag har också läst den finna artikeln om BA001 - men ändå: vad skulle ni välja - Business Class i BA 747, 777, eller 001?P.S. Sedan lovar jag att inte ställa så många frågor hela tiden . tack igen för all nyttig hjälp!Klicka för att utvidga...
jaros1f skrev:sleeper serviceKlicka för att utvidga...
Stefan62 skrev:För att Du inte ska bli besviken - jag fick lära mig den "hårda" vägen att "sleeper service" inte bara innebär en möjlighet att äta medioker middagsbuffé i loungen, om man vill sova så mycket som möjligt ombord - utan det innebär också att det i princip inte serveras något utöver förstärkt snacks ombord. Eftersom det är lite otydligt på BA:s hemsida så fick jag intrycket att det var samma koncept som SAS hade en gång i tiden, dvs att det var full servering som vanligt, men om Du hellre vill äta middag innan flygningen så fanns den möjligheten.Nu vet jag bättre och väljer bolag som inte reducerar servicen.Klicka för att utvidga...
Concorde skrev:Your loss. BA har kört sleeper service sedan många år tillbaka och det är inget tal om reducerad service. Snarare ett önskemål från de som regelbundet flyger mellan NY och London. Varför inte acceptera sitt misstag och sluta gnälla?Klicka för att utvidga...
Stefan62 skrev:Haha...jag förvånas över att mild kritik mot BA ska vara så "himla" känsligt här på BC...Ingen gnäller och ingen har begått något misstag.Att BA har kört "sleeper service" i flera år spelar väl ingen roll när man varje dag transporterar tusentals människor som flyger med BA för första gången och nog är det frågan om reducerad service om man vid flygning österut inte ens kan servera middag etc till de som önskar och dessutom reducerar "Club Kitchen"!?Ett förslag till BA är att ta hand om sina frekventa resenärer som prioriterar sömn under long-haul-flygning och avdela en del av kabinen som kan ha dämpad belysning huvuddelen av tiden - förslagsvis så långt bak som möjligt så att de inte blir störda.Klicka för att utvidga...
Peter65 skrev:Har testat både BA001 till NYC och "sleeper service" hem på en 747a.Håller med övriga om BA001, har man möjlighet välj den flighten. Väldigt skönt med en sleeper service på vägen hem, då flygtiden från JFK till Londoninteär speciellt lång, skönt at kunna försöka sova en stund.Klicka för att utvidga...