Handelsbanken.Vilken bank är det? Det jag har sett av valutakonton hos svenska banker är att de har årsavgifer på 500-1000kr.
Wise, N26, Revolut.Jag vill ha ett valutakonto - med betalkort - i Euro där pengarna kommer att sättas in i Euro från utlandet, så IBAN eller motsvarande behövs.
Jag vill kunna betala med kortet/ta ut i ATM för att betala cash i Euroland utan att det någonstans växlas över till SEK först och sen tillbaka till Euro
När jag tittat på Revolut hittar jag inte info om exakt hur det funkar och har inte heller hittat svar här på forumet.
Insättningsgarantin är samma över hela EU, 100 000 EUR per bank.Tack @hco!
Förstår att N26 hör hemma i Tyskland och Wise o Revolut i UK, har jag fattat det rätt? Tycker du att det är någon fördel med något av korten med tanke på detta? Inte minst då svensk insättningsgaranti inte lär gälla...
Det är visserligen inga jättepengar jag ska ha där men ju mindre krångel om det händer något, desto bättre.
Edit: Försöker öppna konto i N26 men får besked om att de inte finns i Sverige! (currently not available in your region)???