Senaste nytt

Awardtravelr: ny frontend till ANA tool

Tackar, poäng i alla former uppskattas :)
Excelarket sträcker sig längre högerut också, men då det var enbart röda rutor fram till juli 2013 var det ingen rolig läsning.

Har lekt med awardtravelr rätt många timmar nu. Fokus på att hitta F platser på A380 med LH. Har sökt på alla sju destinationer som LH kör A380 till, både i närtid dvs. närmsta 14 dagarna och längre fram, upp till 330 dagar.

Sammanfattningsvis verkar det, precis som A380*G säger ovan, att bortom 14 dagar är det helt kört. Inom 14 dagar finns det en del, och då främst 1-3 dagar from idag. Det verkar alltså gälla att kunna resa med väldigt kort varsel :)

Gediget arbete med excelarket:) En fundering, har du dubbelkollat med ANA? Jag sökte på LH F till några Asiendestinationer (t ex BKK) och fick tillgänglighet på Awardtravlr, men inget dök upp på ANA. Däremot verkar det vara en god överensstämmelse mellan Awardtravlr och ANA när det gäller LH F på Fith Fredom, t ex BKK-KUL/SGN.

Gediget arbete med excelarket:) En fundering, har du dubbelkollat med ANA? Jag sökte på LH F till några Asiendestinationer (t ex BKK) och fick tillgänglighet på Awardtravlr, men inget dök upp på ANA. Däremot verkar det vara en god överensstämmelse mellan Awardtravlr och ANA när det gäller LH F på Fith Fredom, t ex BKK-KUL/SGN.

Hej, nej, skaffade login på ANA för några dagar sedan, men lyckades tappa bort medlemsnummer/login och har inte orkat höra av mig om det till dem ännu. Dessutom blev jag väldigt imponerad över det smidiga gränssnittet på Awardtravlr, så det vart ett pars timmars lek där igår... :)

Excelarket sträcker sig längre högerut också, men då det var enbart röda rutor fram till juli 2013 var det ingen rolig läsning.
Kul att det finns fler som gillar Excel! Jag har gjort liknande för min sökning, listat efter tillgängliga dagar och extrakostnad i bränsletillägg/skatter jämfört med billigaste alternativet:

HEL-MGA.jpg

Kul att det finns fler som gillar Excel! Jag har gjort liknande för min sökning, listat efter tillgängliga dagar och extrakostnad i bränsletillägg/skatter jämfört med billigaste alternativet:

Vackert!! Kul som sagt med fler som gillar Excel. Och jag som var orolig för att verka för geekig, tog bort en del info från min excel innan screenshot, poängbehov per destination t.ex. Men märker att här ligger man i lä. In a good way alltså. :D

Visa bifogad bild 8912

Råkar ni inte jobba på SAS va?:p Vi pratade en hel del om excelnissar i andra trådar...

Nej, oskyldig till det :)

Om man jobbade på SAS hade man väl kanske använt nåt av deras egna system för att söka awardtickets? Inte sitta som jag en halv arbetsdag och söka på Awardtravelr efter biljetter som jag troligtvis aldrig kommer samla ihop med nog poäng för att köpa...

Toppen