Senaste nytt

Awardtravelr: ny frontend till ANA tool

rob74

Medlem
Jag använder Firefox, Safari samt Chrome och med dessa webläsarna har det inte strulat för mig. Har överhuvudtaget inte provat IE.
 

henrik l

Medlem
Funkar utmärkt med Firefox. Gjorde dessutom ett test där jag kollade plasttillgång i SQ F SIN-CGK i början av juli nästa år på awardtravelr, ANA och KVS. Fick identiska resultat (hyfsat med plast för den som undrar). Nu behövs bättre underlag, men detta är förhoppningsvis en indikation:)
 

henrik l

Medlem
Funkar utmärkt med Firefox. Gjorde dessutom ett test där jag kollade plasttillgång i SQ F SIN-CGK i början av juli nästa år på awardtravelr, ANA och KVS. Fick identiska resultat (hyfsat med plast för den som undrar). Nu behövs bättre underlag, men detta är förhoppningsvis en indikation:)

Citerar mig själv igen:D Verkar vara lite diskrepanser i resultaten som visas ibland. Sitter och planerar nästa sommarresa och håller på med lite prognostisering. Kollade tillgången i F FRA-ICN och awardtravelr visade att det nästan dagligen under en månad framåt fanns platser med LH i F. När jag däremot kollade en vecka i oktober visades inga plaster med LH i F. Däremot visade ANA att det fanns lite plaster med LH F under den närmaste veckan.

Konklusionen är väl vad vi sagt förut, använd awardtravelr för grovsållning och dubbelkolla sedan med ANA.
 

karho

Medlem
Konklusionen är väl vad vi sagt förut, använd awardtravelr för grovsållning och dubbelkolla sedan med ANA.

Ja det verkar vara melodin. Tänkte göra en sammanställning likt den du nämner ovan dvs. jämföra tillgången på några specifika rutter mellan Awardtravelr och ANA, och presentera i Excel, men inte hunnit så långt ännu.
 

jumbooze

Medlem
Jag har sett det omvända ANA visar inte F som hittas av Awardtravelr. Känns som man får ringa sas och fråga ser ju hellre att det finns F än inte.
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Vet inte om vi har diskuterat det, men en tanke kan vara att Awardtravelr visar i princip hela lagret av tillgängliga bonusresor, medan ANA visar tillgängligheten för *A-awards, dvs awards tillgängliga *A utanför det "egna" programmet:confused:
 

jumbooze

Medlem
Eller så har man hämtat lager från flera källor som t.ex M&M &
ANA så man visar kanske en blandning av vad som är tillgängligt inom *A.
 

JacobGBG

Medlem
Någon som nyttjat tjänsten på sistone? Går oerhört trögt för mig och med mina nuvarande flygmönster så är det ekonomiskt oförsvarbart att skaffa Expertflyer.
 
Toppen