Senaste nytt

Awardfares awardsökmotor, nu med fler funktioner

Det jag lite ogillar som den bonusplatsegoist jag är, är att som Gold vara tvungen att dela mina sökningar med andra. D v s, säg att jag letar resor kring 19-31 Jan 2020 till Sydostasien. Så långt fram i tiden kan bara Gold söka, och det en Gold ser om de kikar på Europe-SouthEastAsia är resultatet av mina sökningar på t ex LHR-SIN och CDG-BKK. Jag kanske har hittat något där, men tvekar lite att boka och då vill jag ju inte att någon annan lätt ska knipa platserna med en bred sökning på bara Europe-SouthEastAsia.

Alltså skulle jag uppskatta en private mode när jag nu betalar för tjänsten, annars kan jag lika gärna söka med United/SAS.

Det jag lite ogillar som den bonusplatsegoist jag är, är att som Gold vara tvungen att dela mina sökningar med andra. D v s, säg att jag letar resor kring 19-31 Jan 2020 till Sydostasien. Så långt fram i tiden kan bara Gold söka, och det en Gold ser om de kikar på Europe-SouthEastAsia är resultatet av mina sökningar på t ex LHR-SIN och CDG-BKK. Jag kanske har hittat något där, men tvekar lite att boka och då vill jag ju inte att någon annan lätt ska knipa platserna med en bred sökning på bara Europe-SouthEastAsia.

Alltså skulle jag uppskatta en private mode när jag nu betalar för tjänsten, annars kan jag lika gärna söka med United/SAS.

En tanke är att ens sökningar kanske är privata under en viss tid och därefter blir synliga för alla andra betalande användare också. Då kanske man kan få bästa av båda världar?

Håller med :)

Hur pålitlig tycker ni som slantat upp för Gold att Awardfares är? Som pålitlig menar jag för att vara tydlig att det matchar med tillgängliga biljetter hos SAS för Eurobonuspoäng.

Jag har testat lite under maj och juni och då hittat en massa tillgänglighet på awardfares men när jag letat samma hos SAS (hemsida och ringt Tallinn, vissa gånger HUCA) så har det inte funnits. Så blir lite tveksam när det varit så pass dåligt men kan ju vara att jag vid alla fem tillfällen haft extrem otur. Är ju annars smidig lösning för att söka och ser snyggt ut så skulle gärna gå ifrån de andra lite omständiga sökmetoderna.

Hur pålitlig tycker ni som slantat upp för Gold att Awardfares är? Som pålitlig menar jag för att vara tydlig att det matchar med tillgängliga biljetter hos SAS för Eurobonuspoäng.

Har du vid dessa tillfällen uppdaterat de aktuella sökresultaten så de inte är några timmar gamla? Jag har upplevt att det ibland även finns en seghet på SAS egna Star Alliance Award-sökning. Jag har sett flighter som jag velat boka men fått ett felmeddelande om tekniskt fel en bit in i processen. När jag sedan ringt Tallinn har de sagt att de platserna inte är tillgängliga.

Har du vid dessa tillfällen uppdaterat de aktuella sökresultaten så de inte är några timmar gamla? Jag har upplevt att det ibland även finns en seghet på SAS egna Star Alliance Award-sökning. Jag har sett flighter som jag velat boka men fått ett felmeddelande om tekniskt fel en bit in i processen. När jag sedan ringt Tallinn har de sagt att de platserna inte är tillgängliga.
Nej, det har jag inte gjort. Däremot så har samma platser funnits under flera veckor (och då har det uppdaterats då och då). Kanske bara får testa att köra en månad gold och se hur jag tycker det funkar, är ju inga stora pengar.

Jag har haft 100% tillgänglighet.
Det jag hittat har jag alltid kunnat boka när jag ringt.
Dock är den inte 100% säker på tillgängligheten men ett bra hjälpmedel som jag gärna bidrar till.
100% är ju bättre än mina 0%. Hur många bokningar är det du gjort?
Antar också att man som Gold har lite bättre utfall då man kan se tillgänglighet per program.

100% är ju bättre än mina 0%. Hur många bokningar är det du gjort?
Antar också att man som Gold har lite bättre utfall då man kan se tillgänglighet per program.
Med tanke på att de samlar in data från flera källor så behöver det inte stämma alls med vad Eurobonus kan boka. Tex har ju United tillgång till sas business awards som inte eurobonus kan boka.

Testa i 1-2 månader, dessa typer av verktyg är guld värda för många.

Med tanke på att de samlar in data från flera källor så behöver det inte stämma alls med vad Eurobonus kan boka. Tex har ju United tillgång till sas business awards som inte eurobonus kan boka.

I nya versionen tolkar jag det som att du faktiskt ser vad som är möjligt att boka via Eurobonus (med Gold eller högre medlemskap hos Awardfares).

Toppen