Senaste nytt

Awardfares awardsökmotor, nu med fler funktioner

Kan man bara se 30 dagar framåt med gratiskonto?
Ser här att folk har snackat om att man ska kunna se 90 dagar fram, men det får jag ej upp.

Kan tänka mig att betala en slant per månad om man nu får upp sökningar längre fram

Med betalt konto kan du söka valfritt datum. Med gratis konto kan du enbart se en kalender på 60 dagar fram i tiden.

 

Minibiff

Medlem
Med betalt konto kan du söka valfritt datum. Med gratis konto kan du enbart se en kalender på 60 dagar fram i tiden.

Säker att 60 dagar gäller?
När jag än söker får jag bara se 30 dagar fram (gratis konto).

Skärmavbild 2022-11-14 kl. 15.17.38.png
 
Jag har inget gratiskonto så jag kan inte kontrollera, men så här står det på länken jag postade "Browse the award availability calendar, up to 60 days ahead with 350+ routes.".

Ping @pqvst
 

Minibiff

Medlem
Hur funkar det med Avianca, Air Canada och United, samtliga de är ju med i Star Alliance? Kan jag boka dessa resor som Eurobonus-medlem?
 

palmen

Moderator
Hur funkar det med Avianca, Air Canada och United, samtliga de är ju med i Star Alliance? Kan jag boka dessa resor som Eurobonus-medlem?
Ja om du har poäng i deras program.
Eurobonuspoäng kan du dock bara använda på det som sas har access att boka.

Eller menar du att boka eurobonus award på dessa flygbolag? I så fall är svaret ja.
 

Minibiff

Medlem
Ja om du har poäng i deras program.
Eurobonuspoäng kan du dock bara använda på det som sas har access att boka.

Eller menar du att boka eurobonus award på dessa flygbolag? I så fall är svaret ja.
Syftar på att kunna använda mina SAS Eurobonuspoäng och boka en 2-4-1 på Air Canada exempelvis, kanske att de inte går att boka via https://www.flysas.com/en/eurobonus/star-alliance-award-trips/ men tänkte om man kunde ringa in och de kunde boka en på en "Air Canada"-bokning man hittar via AwardFares. Men då tolkar jag det som att jag endast ska filtrera på SAS Eurobonus då mao.
 

palmen

Moderator
Syftar på att kunna använda mina SAS Eurobonuspoäng och boka en 2-4-1 på Air Canada exempelvis, kanske att de inte går att boka via https://www.flysas.com/en/eurobonus/star-alliance-award-trips/ men tänkte om man kunde ringa in och de kunde boka en på en "Air Canada"-bokning man hittar via AwardFares. Men då tolkar jag det som att jag endast ska filtrera på SAS Eurobonus då mao.
Du kan bara boka platser som är tillgängliga för Eurobonus, men det kan vara med vilket flygbolag som helst i Star Alliance.

Vad United, Air Canada, Avianca har för tillgänglighet på platser är helt ointressant när du bokar med Eurobonuspoäng. Det måste finnas platser för Eurobonus, ibland stämmer det dock överens med vad andra bolag har access till.
 

mustam

Medlem
Betalar för denna tjänst, och tycker den är bra.
Ser tyvärr massa bonusresor på SAS sökfunktion som jag inte ser på Awardfares.
Hur pålitlig är den egentligen?
 

LPC123

Medlem
Betalar för denna tjänst, och tycker den är bra.
Ser tyvärr massa bonusresor på SAS sökfunktion som jag inte ser på Awardfares.
Hur pålitlig är den egentligen?
Funkar perfekt. Men om du ser dom på SAS sökfunktion varför bokar du inte bara där då? Bättre kan det väl inte bli? Normalt är annars att dom syns på Awardfares men går inte att boka på SAS sida
 
Toppen