Senaste nytt

Awardfares awardsökmotor, nu med fler funktioner

Pajamas01

Medlem
Rekommenderas den här tjänsten? Det känns lite olustigt att betala för något som fungerar ”rätt ofta”, vilket det låter som när man läser kommentarer. Mitt behöv är att hitta Star Alliansen Award med EuroBonus, och gärna att lägga alerts på vissa grejer.
 

palmen

Moderator
Rekommenderas den här tjänsten? Det känns lite olustigt att betala för något som fungerar ”rätt ofta”, vilket det låter som när man läser kommentarer. Mitt behöv är att hitta Star Alliansen Award med EuroBonus, och gärna att lägga alerts på vissa grejer.
Ja den funkar absolut, du kan ju testa en månad om inte annat.
Finns fler sätt att söka, sas.se funkar ju också men krångligt att söka och hitta det man vill ha.
 

J1981

Medlem
Nu har jag inte undersökt detta närmare, men hittar ibland resor på awardfares som jag inte hittar när jag söker med sas.se egna *A sökmotor.
Dom länkar till flysas.com/en/ och då kommer resan upp. Nån som upplevt samma sak?
 
Nu har jag använt Awardfares senaste dagarna, mycket bra mellanläge jämfört med att använda Uniteds hemsida som är gratis, eller chatflights som kostar några tusen per resa.

Tycker hela hemsidan är väldigt användarvänlig, och uppskattar verkligen funktionen att man kan bygga ihop en hel resa där den visar tid mellan, samt resor baserat på det. Om det är några saker jag hade önskat så är det nedan.

- Queries på alla flygresor inom 360 dagar, jag förstår att det blir extremt mycket data och kanske blir för mycket att uppdatera regelbundet, men det är betydligt smidigare att söka från exempelvis Europe till sin önskade destination, och då få fram de alternativ som finns. Istället för att behöva lära sig vilka rutter olika flygbolag tar och därmed söka mellan specifika flygplatser. Tyvärr så dök det endast upp alternativ som någon sökt upp tidigare när man sökte från inte en specifik flygplats, eller alternativ inom x antal dagar.
- Hade gärna haft en funktion för att bygga flera trips, speciellt när man söker olika flygvägar till en destination. Funktionen som finns idag är dock väldigt bra!
- MCT tabeller, optimalt inbyggt i trips funktionen. Men bara att kunna söka på MCT på olika flygplatser vore bra. Jag fick lära mig om MCT när jag ringde SAS och de förklarade att de hade 2.45h(!!) MCT på ett av mina leg, där jag hade 2.15 i connection time, vilket betydde att jag inte kunde boka det legget. Därefter var jag tvungen att skaffa ett medlemskap hos expertflyer för att kunna se MCT, och jag vill gärna inte betala för två hjälpmedel avseende bonusresor.
 

palmen

Moderator
MCT tabeller, optimalt inbyggt i trips funktionen. Men bara att kunna söka på MCT på olika flygplatser vore bra. Jag fick lära mig om MCT när jag ringde SAS och de förklarade att de hade 2.45h(!!) MCT på ett av mina leg, där jag hade 2.15 i connection time, vilket betydde att jag inte kunde boka det legget. Därefter var jag tvungen att skaffa ett medlemskap hos expertflyer för att kunna se MCT, och jag vill gärna inte betala för två hjälpmedel avseende bonusresor.
Det här är ett gigantiskt område och det blir svårt att implementera om man inte får tillgång till något API som ger en svaret (vilket troligtvis då kostar).

För LHR finns det tex 1000-tals olika MCT utifrån inkommande och utgående flygbolag samt vilka flightnummer det är. Att kunna presentera den datan korrekt när man bygger egna resor är typ omöjligt om man inte har tillgång till API där man kan mata in inkommande flight och avgående flight.
 

Tonton

Medlem
- MCT tabeller, optimalt inbyggt i trips funktionen. Men bara att kunna söka på MCT på olika flygplatser vore bra. Jag fick lära mig om MCT när jag ringde SAS och de förklarade att de hade 2.45h(!!) MCT på ett av mina leg, där jag hade 2.15 i connection time, vilket betydde att jag inte kunde boka det legget. Därefter var jag tvungen att skaffa ett medlemskap hos expertflyer för att kunna se MCT, och jag vill gärna inte betala för två hjälpmedel avseende bonusresor.
Det här är ett gigantiskt område och det blir svårt att implementera om man inte får tillgång till något API som ger en svaret (vilket troligtvis då kostar).

För LHR finns det tex 1000-tals olika MCT utifrån inkommande och utgående flygbolag samt vilka flightnummer det är. Att kunna presentera den datan korrekt när man bygger egna resor är typ omöjligt om man inte har tillgång till API där man kan mata in inkommande flight och avgående flight.

Som @palmen skriver - Det är ett gigantiskt område, och svårt att implementera.

Inte ens SAS hemsida för revenuebokingar klarar av att att ha korrekt MCT. Istället har fasta världen (ofta på 1h) lagts in som en begränsning, som gör att man inte alltid kan boka alla resor man önskar, utan att göra det separat.
 

larced

Medlem
Ni som använt Awardfares senaste tiden, framför allt för att hitta ANA first biljetter. Är det bara filtrering på SAS EuroBonus som gäller? Eller kan de man ringer och bokar av ofta även se biljetter som verkar finnas för Air Canada, Avianca och/eller United också?
 

JacobGBG

Medlem
Ni som använt Awardfares senaste tiden, framför allt för att hitta ANA first biljetter. Är det bara filtrering på SAS EuroBonus som gäller? Eller kan de man ringer och bokar av ofta även se biljetter som verkar finnas för Air Canada, Avianca och/eller United också?

I över 9/10 fall skulle jag säga att det är endast Eurobonus som gäller, i individuella fall så har jag även sett lokala feeder flights som de kan lösa i kundtjänst men alla de långa attraktiva long haul är WYSIWYG.
 

squeezen

Medlem
Ni som använt Awardfares senaste tiden, framför allt för att hitta ANA first biljetter. Är det bara filtrering på SAS EuroBonus som gäller? Eller kan de man ringer och bokar av ofta även se biljetter som verkar finnas för Air Canada, Avianca och/eller United också?
Fast eurobonus kan inte se first alls så du måste få fingervisning via annat program och hoppas de finns för SAS med… i övrigt håller jag med
@JacobGBG om att det stämmer då filtrering på SAS EB väl kommer fren egna motorn. Skillnaden att om du på awardfares hittar leg för leg kanske de inte går att boka som en genomgående resa. Tex blir det ofta sas go om kombinationen är med long haul star alliance
 

Minibiff

Medlem
Kan man bara se 30 dagar framåt med gratiskonto?
Ser här att folk har snackat om att man ska kunna se 90 dagar fram, men det får jag ej upp.

Kan tänka mig att betala en slant per månad om man nu får upp sökningar längre fram
 
Toppen