pqvst
Medlem
Vi jobbar på att fixa detta
Låter ambitiöst, tror inte LOT och SAS är intresserade av att börja med första klassVi jobbar på att fixa detta![]()
Grymt!Lite nyheter: Seat Maps and More Cabin Annotations | AwardFares Blog
1) Seat Maps: Snabblänkar till SeatGuru direkt från sökresultat i AwardFares
2) Fler "Cabin Annotations"
3) Lite julstämning!![]()
Låter onekligen intressant, kan du specificera vad det är på Awardfares som uppdateras efter samtal med SAS? Är det antal uppskattade biljetter till just Eurobonus?Okej... Okej...
Måste bara skriva av mig här efter veckans letande av LH First. Jag noterade precis något med Awardfares sökmotor, jag vet inte om detta har avhandlats tidigare men jag kände att de var värt att skriva!
Vi alla vet hur Awardfares fungerar idag, och vi vet även att SAS har ett "unikt" system där de söker på First-biljetter åt oss resenärer.
Jag har i veckan kollat på Awardfares för att hitta First med Lufthansa. I mitt letande har jag hittat flertalet platser på Awardfares, trots de begränsat men jag har sett några.
Exempel på detta är:
Frankfurt - Shanghai (2 platser)
Hong Kong - Frankfurt (5 platser)
Frankfurt - Peking (3 platser)
Bangkok - Frankfurt (2 platser)
Då jag har betalversion hos Awardfares så gör jag aktivt sökningar, och ovan resultat är ett exempel på några.
Nu har jag två gånger ringt in till SAS (Sverige) och kollat tillgängligheten på ovan. SAS har då kunnat bekräfta två flighter med First, dessa två är Hong Kong och Bangkok.
Men antalet stolar har skiljts. SAS har sett 2 platser från Hong Kong och 1 plats från Bangkok samt 0 platser på Shanghai-rutten...
Så vad är de som är så lustigt egentligen?
Jo när SAS har bekräftat detta har Awardfares uppdaterats med exakt de antalet som SAS såg.
Hmm…? Hur går de ihop? :O
Jag tycker mest det är häftigt men samtidigt blir jag nu väldigt intresserad av vart SAS hämtar sin info ifrån och vart Awardfares lyckas hämta den info som SAS gav mig?
Jag kommer fortsätta kolla på detta imorgon.
Exakt.Låter onekligen intressant, kan du specificera vad det är på Awardfares som uppdateras efter samtal med SAS? Är det antal uppskattade biljetter till just Eurobonus?
Tänk på att det SAS vanliga kundtjänst ser i form av lediga F inte alltid stämmer med vad Tallin ser. Tyvärr! Har frågat och dubbelringt flera gånger så det handlar inte om att de bokats mellan mina samtal. Har också frågat bägge men ingen tycks förstå varför.Okej... Okej...
Måste bara skriva av mig här efter veckans letande av LH First. Jag noterade precis något med Awardfares sökmotor, jag vet inte om detta har avhandlats tidigare men jag kände att de var värt att skriva!
Vi alla vet hur Awardfares fungerar idag, och vi vet även att SAS har ett "unikt" system där de söker på First-biljetter åt oss resenärer.
Jag har i veckan kollat på Awardfares för att hitta First med Lufthansa. I mitt letande har jag hittat flertalet platser på Awardfares, trots de begränsat men jag har sett några.
Exempel på detta är:
Frankfurt - Shanghai (2 platser)
Hong Kong - Frankfurt (5 platser)
Frankfurt - Peking (3 platser)
Bangkok - Frankfurt (2 platser)
Då jag har betalversion hos Awardfares så gör jag aktivt sökningar, och ovan resultat är ett exempel på några.
Nu har jag två gånger ringt in till SAS (Sverige) och kollat tillgängligheten på ovan. SAS har då kunnat bekräfta två flighter med First, dessa två är Hong Kong och Bangkok.
Men antalet stolar har skiljts. SAS har sett 2 platser från Hong Kong och 1 plats från Bangkok samt 0 platser på Shanghai-rutten...
Så vad är de som är så lustigt egentligen?
Jo när SAS har bekräftat detta har Awardfares uppdaterats med exakt de antalet som SAS såg.
Hmm…? Hur går de ihop? :O
Jag tycker mest det är häftigt men samtidigt blir jag nu väldigt intresserad av vart SAS hämtar sin info ifrån och vart Awardfares lyckas hämta den info som SAS gav mig?
Jag kommer fortsätta kolla på detta imorgon.
Jag har bara upplevt att vissa på vanliga sas supporten trott att Business är First.Tänk på att det SAS vanliga kundtjänst ser i form av lediga F inte alltid stämmer med vad Tallin ser. Tyvärr! Har frågat och dubbelringt flera gånger så det handlar inte om att de bokats mellan mina samtal. Har också frågat bägge men ingen tycks förstå varför.
Jag har bara upplevt att vissa på vanliga sas supporten trott att Business är First.