Senaste nytt

Awardfares awardsökmotor, nu med fler funktioner

Samosaguas

Medlem

Tonton

Medlem
@pqvst är ditt ngn skillnad på hur många dag framåt man hittar awards som guld eller diamant medlem.??

Free user: 60 dagar framåt med Award Calendar
Gold och Diamond user: 60 dagar framåt Med Award Calendar samt Award Searches/Custom searches (inkl det som andra söker) utan någon datumgräns framåt i tiden.

Således ingen skillnad i hur långt fram man kan hitta awards som Gold eller Diamond. Skillnaden är snare hur många Award searches/custom searches man kan göra varje dag. Skillnaden i detta kan du läsa om här: Pricing · AwardFares
 

gneken

Medlem
Det står att det ingår 5 alerts på guld, innebär det 5 st mottagna alerts eller vad innebär det? Har inte haft guld tidigare men tänkte fixa nu under BF.
 

Peke

Medlem
Köpte ett guldmedlemskap på awardflights, men deras "help" på sidan, eller blogginläggen är inte de enklaste och förstå. Om jag exempelvis vill se om det går att komma till tex Bali, Fiji, Tahiti från Arlanda, måste jag få söka på respektive rutt (Arlanda - Singapore, Singapore - Bali), eller finns det något annat sätt? Jag vet exempelvis inte från vilka flygplatser flygbolagen flyger till Bora Bora.
 

Canadien

Medlem
Köpte ett guldmedlemskap på awardflights, men deras "help" på sidan, eller blogginläggen är inte de enklaste och förstå. Om jag exempelvis vill se om det går att komma till tex Bali, Fiji, Tahiti från Arlanda, måste jag få söka på respektive rutt (Arlanda - Singapore, Singapore - Bali), eller finns det något annat sätt? Jag vet exempelvis inte från vilka flygplatser flygbolagen flyger till Bora Bora.
Så är det. Awardfares är ingen sökmotor för flygresor, utan en proxy för bonusresesökmotorerna hos SAS, United, Air Canada och Avianca. Man kan bara söka på enskilda ben med Awardfares, inte hela Kiruna-Bali t ex.
Använd Uniteds eller SAS sökmotor direkt först för att hitta rutter.
 

Kimmen00

Medlem
Så är det. Awardfares är ingen sökmotor för flygresor, utan en proxy för bonusresesökmotorerna hos SAS, United, Air Canada och Avianca. Man kan bara söka på enskilda ben med Awardfares, inte hela Kiruna-Bali t ex.
Använd Uniteds eller SAS sökmotor direkt först för att hitta rutter.

Hoppade oxå på, men efter lite sökande o trixande så ser jag inte riktigt vad awardfare har för mervärde jmf med United samt awardhacks (som numer för A* sök).. Vad använder ni den till specifikt? Att man inte kunde söka hela rutter utan bara ben för ben sög ju lite.
 
Toppen