Avis Preferred

Meazza skrev:Ser ut så här för mig:Visa bifogad bild 91110(Namn och kundnummer bortsuddade.)Klicka för att utvidga...

Jo, det gör det för mig också numera, och det har fungerat fram till 1-2 veckor sedan

men plötsligt har allt nollställts, igen.

Det nollställdes på årsdagen därefter har jag haft 4 hyror.

All info om hyreskostnaderna man fått fram genom att klicka på "Mitt konto" har också försvunnit.

untitled-2-jpg.91111

Jag fick samma fel som ni nämnt när jag försökte registrera mig, men registrerade mig via "vanliga avis.se" och skickade sedan mail till [email protected] där de frågade om EB-nummer samt bild på kortet m.m. sade att de skulle lösa det denna väg. Dock har inget ändrats ännu när jag loggar in, och det är några dagar sedan.

Jag ringde Avis och de kunde se de riktiga siffrorna, de såg även hur många gånger och hur mycket

jag spenderat sedan jag gick med i Preferred för x antal år sedan.

De sa att någon skulle kontakta mig från IT avdelning och bad att jag skulle bekräfta e-postadressen.

Nu kommer det roliga, jag bytte e-postadress för 3-4 år sedan den de kunde se är den gamla,

den jag ser under kontaktuppgifter är den nya, riktiga.

Jag försöker hitta information om hur man använder appen vid hyra i USA, men kan inte riktigt hitta något. Jag har en bokning på LAX nästa vecka.

Kommer jag kunna typ välja bil redan en bit innan hyran ska påbörjas eller bara välja från Preferred / Preferred plus raden i parkeringen?

Har någon erfarenhet med detta?

Tamas skrev:Jag försöker hitta information om hur man använder appen vid hyra i USA, men kan inte riktigt hitta något. Jag har en bokning på LAX nästa vecka.Kommer jag kunna typ välja bil redan en bit innan hyran ska påbörjas eller bara välja från Preferred / Preferred plus raden i parkeringen?Har någon erfarenhet med detta?Klicka för att utvidga...
Jag fick inte välja bil alls, hade fått en tilldelad. Gick varken via appen eller på plats. Mitt namn stod uppskrivet på tavlan och det var den bilen jag var hänvisad att ta.

Maja skrev:Jag fick inte välja bil alls, hade fått en tilldelad. Gick varken via appen eller på plats. Mitt namn stod uppskrivet på tavlan och det var den bilen jag var hänvisad att ta.Klicka för att utvidga...

Hm, men är det inte så att du kan ta den där bilen som är på tavlan eller andra bilar i vissa rader?

Maja skrev:det var den bilen jag var hänvisad att ta.Klicka för att utvidga...
Precis som i vilken säljsituation som helst, det är det pris eller den bil som säljaren skulle VILJA att du betalar/accepterar/tar. Om den inte passar, av vilken anledning som helst, såsom exempelvis att min matglada katt inte får plats(!), tar man bara det färdigutskrivna kontraktet, stövlar glatt bort till Preferred disken och framför sina synpunkter och ber om ett annat, lite mer ståndsmässigt fordon.

Egenupplevd anekdot:

I somras försökte Avis Miami Airport skicka iväg mig med en Ford Explorer eller någon annan dussinbil som de hade slängt till mig. Det accepterades naturligtvis inte eftersom vi var fyra personer som skulle bila runt i Florida/Key West och hade bokat "premium" blivit tildelade "standard". Lyckligtvis kom en nystädad, nypolerad vit Volvo XC90 inkörandes precis bredvid Preferred-luckan precis när det var min tur att bli betjänad vid disken. Då sa jag, i all min vänlighet, att jag kan ta den bilen istället och pekade. En manager behövde godkänna, tio minuter senare körde jag iväg därifrån med just den bilen.

Berglund skrev:Precis som i vilken säljsituation som helst, det är det pris eller den bil som säljaren skulleVILJAatt du betalar/accepterar/tar. Om den inte passar, av vilken anledning som helst, såsom exempelvis att minmatglada katt inte får plats(!), tar man bara det färdigutskrivna kontraktet, stövlar glatt bort till Preferred disken och framför sina synpunkter och ber om ett annat, lite mer ståndsmässigt fordon.Klicka för att utvidga...

Vilket jag självklart har gjort och även fått byta bil. Dock är det ganska svårt när man trots ett antal försök försöker få något annat och de bara hänvisar att de inte har något annat inne. Det var dock väldigt glest med bilar när jag plockade ut min bil i november. Jag skulle ha bilen i 10 dagar så jag vet inte om det ansågs för länge att våga ge mig något dyrare/bättre.

Fick det jag hade bokat och kunde inte bråka så mycket mer om det.

På Miami flygplats har jag dock fått gå till en viss rad/område och plocka vilken bil jag har önskat, dock ej när hämtade ut bilar på LAX.

christianboazo1235 skrev:Hur statusmatchar man sitt guldkort till Avis president? Har för mig att jag läst att man kan det.Klicka för att utvidga...

Gå in på EuroBonus Avis-sidan så kan du läsa. Observera att du kan enbart statusmatcha en gång och dina förmåner gäller i tolv månader.

Maja skrev:Dock är det ganska svårt när man trots ett antal försök försöker få något annat och de bara hänvisar att de inte har något annat inneKlicka för att utvidga...
Det är vid dessa tillfällen man ber att få tala med Station Manager, säger att ”I know everything about *brownie-points* but I would still like my upgrade”. Fungerar inte det, ta frammappen och visa att den säljer bilar av kategorin X, som är högre än din egen, med upphämtning dagens datum. Som sista resort, ring Avis Central och framför dina klagomål. Då brukar de utbetala pengar och/eller voucher för gratishyror. Alternativt ringer de upp Avis stationen och talar om för dem ”hur-vi-ska-ha-det”. Dock ska man ha i åtanke att en europeisk Avis President inte har rätt till en enda fördel eller uppgradering enligt T&C. Dock brukar de amerikanska desk agents hos Avis ha superdålig koll på det, så viftar man med ett Presidentkort så levererar de uppgradering och ställer inga vidare frågor. De har ingen aning om att det är olika regler för Europa kontra USA.

Tamas skrev:Jag försöker hitta information om hur man använder appen vid hyra i USA, men kan inte riktigt hitta något. Jag har en bokning på LAX nästa vecka.Kommer jag kunna typ välja bil redan en bit innan hyran ska påbörjas eller bara välja från Preferred / Preferred plus raden i parkeringen?Har någon erfarenhet med detta?Klicka för att utvidga...

Välja bil funkar tydligen bara med den amerikanska appen...

Berglund skrev:Det är vid dessa tillfällen man ber att få tala med Station Manager, säger att ”I know everything about *brownie-points* but I would still like my upgrade”. Fungerar inte det, ta frammappen och visa att den säljer bilar av kategorin X, som är högre än din egen, med upphämtning dagens datum. Som sista resort, ring Avis Central och framför dina klagomål. Då brukar de utbetala pengar och/eller voucher för gratishyror. Alternativt ringer de upp Avis stationen och talar om för dem ”hur-vi-ska-ha-det”.Dock ska man ha i åtanke att en europeisk Avis President inte har rätt till en enda fördel eller uppgradering enligt T&C. Dock brukar de amerikanska desk agents hos Avis ha superdålig koll på det, så viftar man med ett Presidentkort så levererar de uppgradering och ställer inga vidare frågor. De har ingen aning om att det är olika regler för Europa kontra USA.Klicka för att utvidga...
Förklarar varför det stod Preferred (är President) på mitt kontrakt när jag var i Miami. Jag fick den bilen jag ville ha, convertible, så vill inte bråka om en uppgradering och risker att få en modell jag inte ville ha. Har jag förstått det rätt att Sixth och Hertz har global status?

Jag hyrde rätt så mycket bilar hos Avis för ett tag sedan, men givetvis så körde jag ingen av dem en enda meter. Nu visar det sig dock att vi kanske behöver en bil för en kortare utflykt kring midsommar, så jag tänkte kolla om jag har några fördelar/poäng/etc att hämta hos avis. Inga poäng vad jag kan se (om sådana ens finns, jag har ju bara varit intresserad av att få Eurobonuspoäng tidigare), men tydligen så är jag fortfarande Avis President's Club, och enligt listan på förmåner så borde det medföra att jag har rätt till en voucher för en fri helghyra. Ser ingen sådan på mitt konto och har inte heller fått något sådant mail (men har även slagit av alternativet för reklampost från Avis). Så frågan är nu om det är kört eller om det går att få en sådan voucher genom att prata med kundtjänst eller på annat sätt (senaste hyran var 2019-03-25 om det nu kan göra att eventuella vouchers fått en time out).

Vouchrarna kommer till ens Avis app, där de dyker upp som ”kuponger”. Jag har aldrig sett någon voucher med längre giltighetstid än ett år. Dessutom brukar det stå, mycket tydligt, på varje voucher att de inte gäller vid storhelger, såsom julafton, påsk- och midsommarafton.

Thornado skrev:Jag hyrde rätt så mycket bilar hos Avis för ett tag sedan, men givetvis så körde jag ingen av dem en enda meter. Nu visar det sig dock att vi kanske behöver en bil för en kortare utflykt kring midsommar, så jag tänkte kolla om jag har några fördelar/poäng/etc att hämta hos avis. Inga poäng vad jag kan se (om sådana ens finns, jag har ju bara varit intresserad av att få Eurobonuspoäng tidigare), men tydligen så är jag fortfarande Avis President's Club, och enligt listan på förmåner så borde det medföra att jag har rätt till en voucher för en fri helghyra. Ser ingen sådan på mitt konto och har inte heller fått något sådant mail (men har även slagit av alternativet för reklampost från Avis). Så frågan är nu om det är kört eller om det går att få en sådan voucher genom att prata med kundtjänst eller på annat sätt (senaste hyran var 2019-03-25 om det nu kan göra att eventuella vouchers fått en time out).Klicka för att utvidga...
Vouchern kommer efter tre hyror. Förra året var giltighetstiden ett år så anar att din gått ut.

Presidentnivån ger dig bättre chans till uppgradering och även gratis andra förare, men inte mycket mer än så.

pswe skrev:Vouchern kommer efter tre hyror. Förra året var giltighetstiden ett år så anar att din gått ut.Presidentnivån ger dig bättre chans till uppgradering och även gratis andra förare, men inte mycket mer än så.Klicka för att utvidga...

Ok, tack.

Gissade väl att detta skulle vara fallet, men tänkte att det kunde ändå vara värt att undersöka om det skulle gå att få ut någon förmån av att ha hyrt alla dessa bilar (förutom ett par hundratusen Eurobonus poäng förstås).

Back