@Karlssonskan Det finns ganska lite förhandlingsutrymme när villkoren säger att hyror på samma station direkt efter varandra inte kvalificerar, just för att man inte skall kunna splitta bokningar.Låter som att det ev skulle finnas förhandlingsutrymme angående 2 envägshyror, där du kanske betalar en av dem för att du ju själv transporterar tillbaka samma bil. Det blir ju en del extra "onödigt" pappersjobb för de på Avis-kontoret förmodar jag.
Är du beredd att betala båda envägshyrorna är det nog inget problem, då lär ju Avis tjäna rejält på din speciallösning. Men med saftiga 1250 kr för 50 mil vill det nog till att du hittar en billig bil för att det ska vara värt poängen.
@Karlssonskan Det finns ganska lite förhandlingsutrymme när villkoren säger att hyror på samma station direkt efter varandra inte kvalificerar, just för att man inte skall kunna splitta bokningar.
@NyfikenGrau Jag vet inte var du får 1250 kr för 50 mil ifrån, det är fria mil på bokningar via Eurobonuslänken. Det blir ingen mildebitering. Jag har i år kört över 1500 mil i Avisbilar hyrda via Eurobonuskampanjen i januari och betalat exakt noll kronor i milkostnader. Vet inte var du får den kostnaden ifrån alls?!
Men enligt punkt 5 i villkoren i första posten i denna tråd gäller det ej för separata bokningar i en följd, "Consecutive rental days". Alltså måste man ha minst en dag utan bil mellan sina hyror.Det är per hyra, om jag har förstått rätt.
Så, om du bokar 2 x 3 dagarshyra, bör du kunna få poäng för två hyror.
Hittar bilar neråt 660kr för tre dagars C-klass på Klaraberg i denna kampanjen.
Vilka datum hittar du det priset?
December och januari för mig, antar detsamma för dig?Ja det ska gå bra. Hittar varje helg förutom i december för ca 690 kr. Bokar fre eftermiddag till måndag morgon.