Senaste nytt

Avis kampanj 6500 poäng till Eurobonus. Boka 1 september- 31 oktober 2018

Jag vet inte om varför Oceanien undantas men vissa länder i Sydamerika har hög inflation så att man kanske kunna hyra bil väldigt billigt där?

Mycket möjligt, kanske kan vara en faktor. Tycker dock det är konstigt att t.ex. Asien och Afrika alltid är med, vardera med ännu mer instabila länder än i Sydamerika. Eller som sagt att extremt stabila Australien sällan är med.
Jag får för mig att det helt enkelt har med avstånd från målmarknaden Norden att göra, men det är möjligt att sydamerikansk inflation spelar en roll.

Om man hyr en bil i 6 dagar, genererar det dubbla poäng då?
Jag vet att svaret finns någon stans, men gör det lätt för mig nu genom att fråga hyrbilsexperterna. :D
I den förra kampanjen så hittade jag ingen bra deal som passade mina behov.
Det är per hyra, om jag har förstått rätt.
Så, om du bokar 2 x 3 dagarshyra, bör du kunna få poäng för två hyror.

Om man hyr en bil i 6 dagar, genererar det dubbla poäng då?
Jag vet att svaret finns någon stans, men gör det lätt för mig nu genom att fråga hyrbilsexperterna. :D
I den förra kampanjen så hittade jag ingen bra deal som passade mina behov.

Nä då får du dela upp hyran på 2*3dagar. Ok ser att doktorn svarat också.
Vet inte om det är tillåtet att använda samma station vid båda uthämtningarna/återlämningarna i detta fall.

Visst är det så att man inte måste hämta ut bilen för att få poängen. Eller är det ändrat?

Nja, du kan inte bara göra en no-show på din hyra och få poäng för den. Däremot så finns det vissa som har gjort deals med personalen på vissa uthyrningskontor om att inte behöva hämta ut bilen. Personalen checkar dock ut bilen (möjligen en fakebil) och "lämnar sen tillbaka" den tre dagar senare, så i Avis system ser det ut som att du hämtat bilen.

Det är per hyra, om jag har förstått rätt.
Så, om du bokar 2 x 3 dagarshyra, bör du kunna få poäng för två hyror.

Då tillkommer det lilla problemet med att jag dag nr 3 är 50 mil ifrån stället jag tänkte hyra bilen. Kan kanske vara värt en sväng till kontoret i Globen och prata med dom, se om det finns ngn lösning på detta.

Nja, du kan inte bara göra en no-show på din hyra och få poäng för den. Däremot så finns det vissa som har gjort deals med personalen på vissa uthyrningskontor om att inte behöva hämta ut bilen. Personalen checkar dock ut bilen (möjligen en fakebil) och "lämnar sen tillbaka" den tre dagar senare, så i Avis system ser det ut som att du hämtat bilen.

Okey, får bli polers med några. Lite "faux amis" skadar inte :p

Då tillkommer det lilla problemet med att jag dag nr 3 är 50 mil ifrån stället jag tänkte hyra bilen. Kan kanske vara värt en sväng till kontoret i Globen och prata med dom, se om det finns ngn lösning på detta.

Låter som att det ev skulle finnas förhandlingsutrymme angående 2 envägshyror, där du kanske betalar en av dem för att du ju själv transporterar tillbaka samma bil. Det blir ju en del extra "onödigt" pappersjobb för de på Avis-kontoret förmodar jag.
Är du beredd att betala båda envägshyrorna är det nog inget problem, då lär ju Avis tjäna rejält på din speciallösning. Men med saftiga 1250 kr för 50 mil vill det nog till att du hittar en billig bil för att det ska vara värt poängen.

Toppen