Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 9-15 april 2018

Andreas,
Nu vet jag inte vart i hyresavtalet eller reglerna det står att du inte behöver hämta ut bilen från Avis eller signera kontraktet?
Jag vet inte heller vart det står att Avis ska ansvara för din parkering om du inte vill köra bilen?

Tänker inte lusläsa eller sätta mig in i saken mer, men hyr man en bil och förväntar sig att inte komma ner och hämta ut den eller signera för att hämta ut den, då tror jag att man är rätt fel ute =)
Nu håller vi oss till topic, och jag har endast meddelat informationen som jag har tagit del av.

Nu blir det kanske lite OT.
Men vist är det så att det kan bli försämring om det utnyttjas.
Men är det inte okej så får dom skriva det i reglerna.
Får jag poäng fast jag köper jäst och det är okej, så är det ju inte fel.
Kan jag flyga jorden runt med poäng och 2-4-1 Och det inte bryter några regler är det inte fel.
Kan jag hyra bil och betala för det men inte röra den och det inte bryter mot några regler så är det okej.
Vill jag köpa 50×1 reflexvästar och Får poäng per köp, och det är tillåtet så får jag göra vad jag vill med västarna.

Jag får ju gå in på donken, beställa och betala maten. Men sen bara låta den stå och inte röra den.

Får jag inte göra vissa saker så får dom säga det.
Jag tycker inte vi gör något fel här. Avis har inte sagt när vi ingick avtal att det inte är okej att göra så som några av oss gör.
Det är snarare företagen som inte tänk på ev saker som kan uppstå med dessa kampanjer.
Får vi inte göra något, skriv det tydligt så vet vi och rättar oss efter det.

Nu blir det kanske lite OT.
Men vist är det så att det kan bli försämring om det utnyttjas.
Men är det inte okej så får dom skriva det i reglerna.
Får jag poäng fast jag köper jäst och det är okej, så är det ju inte fel.
Kan jag flyga jorden runt med poäng och 2-4-1 Och det inte bryter några regler är det inte fel.
Kan jag hyra bil och betala för det men inte röra den och det inte bryter mot några regler så är det okej.
Vill jag köpa 50×1 reflexvästar och Får poäng per köp, och det är tillåtet så får jag göra vad jag vill med västarna.

Jag får ju gå in på donken, beställa och betala maten. Men sen bara låta den stå och inte röra den.

Får jag inte göra vissa saker så får dom säga det.
Jag tycker inte vi gör något fel här. Avis har inte sagt när vi ingick avtal att det inte är okej att göra så som några av oss gör.
Det är snarare företagen som inte tänk på ev saker som kan uppstå med dessa kampanjer.
Får vi inte göra något, skriv det tydligt så vet vi och rättar oss efter det.
Klart man får göra som så att man hyr en bil betalar och inte hämtar, men det kräver också att uthyrningsstället gör massa saker man normalt sätt inte gör i en hyra och vi har ju ingen rättighet att få detta.
När man drar sådana här kampanjer till det yttersta så riskerar man alltid at sabba för alla andra, som med citygross och köpa ett jästpaket, det försvann inom någon dag att. På specsavers så tog det bara någon timme innan allt försvann.
Självklart ska man nyttja kampanjer men pushar man det lite för långt så finns det alltid en risk att alla blir lidande i slutändan och då är vi alla förlorare

Jag har en bokning nu i helgen och en om en vecka. Så jag mailar iväg lite dumpar och bokningar som pdf-er till AVIS. Så får vi se vad de svarar.Visa bifogad bild 74885

Jag har fått ett svar från Avis-Budget Group nu. Och ett mycket trevligt och bra svar dessutom:

Tack för din respons.
Vi beklagar att SAS inte kommunicerade förändringen i kampanjen men alla som bokat under den tiden som var med den andra tidsperioden kommer givetvis få poäng. Så dessa kommer påföras som vanligt efter din hyra.
Tack för ditt samarbete och din förståelse.
Vänliga hälsningar,

Det var personligt underskrivet och väldigt svårt att missuppfatta. Plusspoäng åt kampanjegeneralerna den här gången!

Jag har fått ett svar från Avis-Budget Group nu. Och ett mycket trevligt och bra svar dessutom:

Tack för din respons.
Vi beklagar att SAS inte kommunicerade förändringen i kampanjen men alla som bokat under den tiden som var med den andra tidsperioden kommer givetvis få poäng. Så dessa kommer påföras som vanligt efter din hyra.
Vänliga hälsningar,

Det var personligt underskrivet och väldigt svårt att missuppfatta. Plusspoäng åt kampanjegeneralerna den här gången!

Hej,

Vilken mailadress skickade du till? Skulle vilja göra något liknande för att säkerställa att mina poäng kommer in. Har en bokning 27 april.

Beror ju lite på.
Varit flera scenarion där det varit stora omgrupperingar och de fått hämta bilar från andra stationer i Stockholm bla.
Det innebär ju en hel del jobb. Sådant kostar pengar för AVIS och tror ej de vill göra det om folk ej hämtar ut sina bilar och skriver på dokumenten.
Jag har ju sett kommunikationen själv som Avis skickat ut, sedan om varje kontor följer det eller inte kan jag ju inte svara för :)

Jag pratade med en station i Sthlm om detta. De var i grunden positiva till kampanjen men som du säger så har det hänt att de tar in 10 bilar från andra stationer och sen får de ett gäng med mail 1-2 dagar innan om att folk inte vill hämta ut. Det orsakade stora problem för dem med parkering osv. Ger folk besked i god tid så var det inga problem.
Om alla ger besked i tid samt inte lämnar ut stationer/personer som är generösa med reglerna (på BC/FFL osv) så kanske det går bra att inte hämta ut bilen på vissa stationer framöver också.

Tack för din respons.
Vänliga hälsningar,

Trevligt, då behöver jag inte vara orolig för mina usa bokningar som jag ändrade och bokade om.

Tack för din respons.
Vänliga hälsningar,

Visst tolkar jag det rätt att det bara är bokningarna som gjordes måndag 9 april som ger 10 000 p för perioden 14 april - 13 maj i denna kampanj?

Visst tolkar jag det rätt att det bara är bokningarna som gjordes måndag 9 april som ger 10 000 p för perioden 14 april - 13 maj i denna kampanj?
Jag gjorde bokningar både den 9/4 och 10/4 och har skärmdumpar på att det skulle gälla då.
Så jag räknar med poäng för båda dom dagarnas bokningar.

Toppen