Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 9-15 april 2018

Kan inte komma på att jag läst en lösning på detta.

Det är ju två pågående kampanjer nu som överlappar varandra:

10 000 extra points skrev:
Terms & Conditions:

1. Promotion is strictly only valid for reservations created via www.avisworld.com/EuroBonus
2. Only valid for reservations taking place between 9th April – 15th April 2018 and rentals taking place between 14th May 2018 – 30th March 2019
3. SAS EuroBonus Extra points promotion are valid for rentals in Europe, The Middle East, Africa, Asia, USA and Canada.
4. 10,000 Extra points awarded for any rentals of 3 days or longer and minimum of Car Group C
5. The promotion is only valid for separate rentals and not rentals with consecutive rental days
6. May not be used in conjunction with any other coupon or promotions
7. Standard Avis and SAS EuroBonus Terms and Conditions apply
8. See www.avisworld.com/EuroBonus for full terms and conditions

Bigger cars - Bigger earnings! skrev:
Terms & Conditions:

1. Promotion is strictly only valid for reservations created via www.avisworld.com/EuroBonus
2. Only valid for reservations taking place between 1st March – 30th April 2018 and rentals taking place 1st May – 31st December 2018
3. SAS EuroBonus Extra points promotion are valid for rentals *Europe, the Middle East, Africa, Asia and US (North America and Canada)
4. 7,000 Extra points are awarded for rentals 3 days more and car group Medium (C) and above and 3,000 Extra points are awarded for rentals 3 days or more and car group Small (A&B)
5. The promotion is only valid for separate rentals and not rentals with consecutive rental days
6. May not be used in conjunction with any other coupon or promotions
7. Standard Avis and SAS EuroBonus Terms and Conditions apply
8. See www.avisworld.com/EuroBonus for full terms and conditions

Hur säkerställer man att det är den övre kampanjen (10,000 poäng) man får? Eller är det bara att förbereda sig på strid med Avis samt ta en massa printscreens? :)

Andreas Ekman skrev:
Sist jag fråga Avis Bromma Flygplats så var den jag prata med inte direkt medgörlig att jag inte skulle hämta bilen men betala ändå.
Jag fick inte ens låsta den stå kvar på på parkeringen.
Bilen skulle hämtas, papper skrivas på och sen skulle den köras där ifrån.

Hmmm... Det var ju mindre bra. Jag har just börjat göra en del bokningar där, men jag har ju absolut inga som helst planer på att faktiskt köra därifrån med någon bil. Undrar om de verkligen kollar att den inte står kvar på parkeringen, och vad som händer om den gör det - parkeringsböter??

Det finns ett annat kontor som egentligen är oändligt mycket bättre då jag cyklar förbi det på väg till/från jobbet hela våren/sommaren/hösten (och där det hittills, vid två tillfällen iaf, funkat bra att lämna bilen över helgen), men där kostar hyran ca 880 kr istället för 630 i Bromma, så det är ju trots allt en ganska signifikant skillnad.

Via väldigt säkra källor så vet jag att Avis gått ut med info till alla uthyrare om att bilen ska hämtas och det ska skrivas på varje gång nu.

Måste bilen hämtas eller räcker det med nycklarna?

Hmmm... Det var ju mindre bra. Jag har just börjat göra en del bokningar där, men jag har ju absolut inga som helst planer på att faktiskt köra därifrån med någon bil. Undrar om de verkligen kollar att den inte står kvar på parkeringen, och vad som händer om den gör det - parkeringsböter??
Jag hyrde bil på Avis Bromma två gånger (weekendhyra) och en av gångena var dessutom att hämta nyckeln i nyckelskåpet.
Jag har inte flyttat bilen från parkeringen båda gångerna men det var inga problem och fick inga böter heller.

Vi diskuterade i SAS Webhopping tråden om hur det påverkar kampanjerna att folk tex minimimbeställningar, tex köper en jäst för 1,95kr hos mat.se eller 20 olika beställningar Te. Att detta beteende får butikerna att stänga ner kampanjerna alternativt försämra dom.

Eller när man hittar ett kryphål och 50 pers ringer in till kundtjänst för att försäkra sig om poäng och därmed uppmärksammar kundtjänst om detta.

Borde inte samma resonemang kunna applicerad på denna tråd? Hur resonerar ni kring det?

Det känns ju onekligen som att citatet nedan är frukten av just detta? Dvs att man nu från centralt håll försöker sträcka upp de lokala kontor som har varit "schyssta" mot eurobonusjägare.

Via väldigt säkra källor så vet jag att Avis gått ut med info till alla uthyrare om att bilen ska hämtas och det ska skrivas på varje gång nu.
Strikta direktiv kopplat till kampanjer med Eurobonus.
Bara en FYI.

Last edited:
Är det för bra för att vara sant så är det oftast så :)
Måste man hämta ut bilen så är det så liksom och då får jag anpassa mina hyror efter det.
Man förstår ju att det var lite för enkelt att inte skriva på något eller ens åka till kontoret för vissa....

Jag själv tycker väll att Avis borde vara glada att de hyr ut mkt bilar, men förstår att det kan bli strul för hantering osv hos vissa kontor om 50 pers bokat hyrbil, de fixat massa extra bilar och sedan kommer ingen och vill hämta bilen tex.
Då blir det ju en heeeeel del kostnader och merjobb för Avis.

Vi diskuterade i SAS Webhopping tråden om hur det påverkar kampanjerna att folk tex minimimbeställningar, tex köper en jäst för 1,95kr hos mat.se eller 20 olika beställningar Te. Att detta beteende får butikerna att stänga ner kampanjerna alternativt försämra dom.

Eller när man hittar ett kryphål och 50 pers ringer in till kundtjänst för att försäkra sig om poäng och därmed uppmärksammar kundtjänst om detta.

Borde inte samma resonemang kunna applicerad på denna tråd? Hur resonerar ni kring det?

Det känns ju onekligen som att citatet nedan är frukten av just detta? Dvs att man nu från centralt håll försöker sträcka upp de lokala kontor som har varit "schyssta" mot eurobonusjägare.

Är det för bra för att vara sant så är det oftast så :)
Måste man hämta ut bilen så är det så liksom och då får jag anpassa mina hyror efter det.
Man förstår ju att det var lite för enkelt att inte skriva på något eller ens åka till kontoret för vissa....

Jag själv tycker väll att Avis borde vara glada att de hyr ut mkt bilar, men förstår att det kan bli strul för hantering osv hos vissa kontor om 50 pers bokat hyrbil, de fixat massa extra bilar och sedan kommer ingen och vill hämta bilen tex.
Då blir det ju en heeeeel del kostnader och merjobb för Avis.
Nja, när jag pratade med M idag när jag hämtade bilen så sa han inget om det i alla fall, utan menar på att det sparar en del när dom inte behöver hämta bilen o.s.v. men det kanske bara är han som har koll på "sina" kunder.

Last edited by a moderator:
Beror ju lite på.
Varit flera scenarion där det varit stora omgrupperingar och de fått hämta bilar från andra stationer i Stockholm bla.
Det innebär ju en hel del jobb. Sådant kostar pengar för AVIS och tror ej de vill göra det om folk ej hämtar ut sina bilar och skriver på dokumenten.
Jag har ju sett kommunikationen själv som Avis skickat ut, sedan om varje kontor följer det eller inte kan jag ju inte svara för :)

Nja, när jag pratade med M idag när jag hämtade bilen så sa han inget om det i alla fall, utan menar på att det sparar en del när dom inte behöver hämta bilen o.s.v. men det kanske bara är han som har koll på "sina" kunder.

Last edited by a moderator:
Nu blir det kanske lite OT.
Men vist är det så att det kan bli försämring om det utnyttjas.
Men är det inte okej så får dom skriva det i reglerna.
Får jag poäng fast jag köper jäst och det är okej, så är det ju inte fel.
Kan jag flyga jorden runt med poäng och 2-4-1 Och det inte bryter några regler är det inte fel.
Kan jag hyra bil och betala för det men inte röra den och det inte bryter mot några regler så är det okej.
Vill jag köpa 50×1 reflexvästar och Får poäng per köp, och det är tillåtet så får jag göra vad jag vill med västarna.

Jag får ju gå in på donken, beställa och betala maten. Men sen bara låta den stå och inte röra den.

Får jag inte göra vissa saker så får dom säga det.
Jag tycker inte vi gör något fel här. Avis har inte sagt när vi ingick avtal att det inte är okej att göra så som några av oss gör.
Det är snarare företagen som inte tänk på ev saker som kan uppstå med dessa kampanjer.
Får vi inte göra något, skriv det tydligt så vet vi och rättar oss efter det.

Toppen