Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 9-15 april 2018

Dr. Miles

Expert
Vad är straffavgiften om man lämnar in bilen försent? Om man behöver 3 dygn och 3-4 timmar känns det ovärt att betala 1100:- extra.
Jag fick debitering av ca 1.600 SEK istället för ca 700 SEK när jag hämtade bilen före bokad tid (inom grace period 30 min) och lämnade tillbaka bilen senare än bokad tid (inom grace period 30 min).
Jag fick tillbaka pengarna (mellanskillnaden ca 900 SEK) när jag påtalade att jag både hämtade och lämnade bilen inom grace period.

Så om man använder bilen 3 dagar och 3-4 timmar, kommer de att debitera för 4 dagars hyra.
 

johan_fbg

Medlem
Jag fick debitering av ca 1.600 SEK istället för ca 700 SEK när jag hämtade bilen före bokad tid (inom grace period 30 min) och lämnade tillbaka bilen senare än bokad tid (inom grace period 30 min).
Jag fick tillbaka pengarna (mellanskillnaden ca 900 SEK) när jag påtalade att jag både hämtade och lämnade bilen inom grace period.

Så om man använder bilen 3 dagar och 3-4 timmar, kommer de att debitera för 4 dagars hyra.
Oj, där ser man. När detta hänt mig hos Hertz har jag också blivit debuterad ett extra dygn men summan är baserad på dygnskostnaden på de dygnen jag hyrt. Tre dygns hyra a 600 blir aölts
 

Hafermann

Medlem
Hämtade idag ut en Golf för helghyra. Inga problem. Men när jag nu tittar i AVISappen står det under nuvarande hyror ”bokningarna är klara för utlämning”. Och dessutom att det är en Puegot Expert (skåpbil).

Någon som upplevt liknande? Behöver jag kontakta AVIS så att det står rätt och därmed också går mina 10’ poäng? Eller de kommer ändå?
 
Hämtade idag ut en Golf för helghyra. Inga problem. Men när jag nu tittar i AVISappen står det under nuvarande hyror ”bokningarna är klara för utlämning”. Och dessutom att det är en Puegot Expert (skåpbil).

Någon som upplevt liknande? Behöver jag kontakta AVIS så att det står rätt och därmed också går mina 10’ poäng? Eller de kommer ändå?

Appen lirar inte alltid 100%
Tycker den ofta ligger lite efter.
Titta på ditt utlämnings kvitto vad som står där. Fråga ev när du lämnar tillbaka.
 

Brandten

Medlem
Kanske fel forum men kan evt vara egna regler för 10k hyran så ställer min fråga här ändå.

1)
Villkoren sa ju 3 dagar eller mer. Om jag lämnar in bilen imorgon bitti (6h innan det gått 3 dagar) går man då miste om poängen tror ni?

2)
Har Avis någon hämta bilen tjänst? Dvs att de kommer till Estepona och hämtar bilen istället för att jag kör den till Malaga Airport.
 
Kanske fel forum men kan evt vara egna regler för 10k hyran så ställer min fråga här ändå.

1)
Villkoren sa ju 3 dagar eller mer. Om jag lämnar in bilen imorgon bitti (6h innan det gått 3 dagar) går man då miste om poängen tror ni?

2)
Har Avis någon hämta bilen tjänst? Dvs att de kommer till Estepona och hämtar bilen istället för att jag kör den till Malaga Airport.

1) om dom inte vill vara snälla mot dig så kommer dom debitera 3 dagar för tex 2 dagar 18 timmar. Vi har ju hört om dom som lämnat in strax efter två dagar 3 tim och då har kontoret bara tagit betalt för 2 dagar och sådels inga poäng.

2) vet ej. Men inte hört om det.
 

Berglund

Medlem
@Brandten Avis har en "hämta bilen" tjänst. På en del ställen med billig arbetskraft kostar den inte ens extra men den är normalt inte gratis och det är heller inte alla kontor som erbjuder tjänsten. Ring och fråga, för tjänsten finns!
 

robertkniv

Medlem
Kanske fel forum men kan evt vara egna regler för 10k hyran så ställer min fråga här ändå.

1)
Villkoren sa ju 3 dagar eller mer. Om jag lämnar in bilen imorgon bitti (6h innan det gått 3 dagar) går man då miste om poängen tror ni?

För att göra det tydligt en gång för alla:
Brukartid 0 - 23h59m = 1 dygn debiteras
1d - 1d23h59m = 2 dygn debiteras
2d - 2d23h59m = 3 dygn debiteras
Notera att jag inte tagit med 29m grace period som finns både vid uthämtning och återlämning.

TOC för att kvalificera hyran för 10k poäng är att man betalar för 3d.
 

CoooC

Medlem
Någon som fått poäng för denna kampanj än? Jag hade en bokning 20-23 april och väntar ff på poängen.
 

CoooC

Medlem
Jag fick debitering av ca 1.600 SEK istället för ca 700 SEK när jag hämtade bilen före bokad tid (inom grace period 30 min) och lämnade tillbaka bilen senare än bokad tid (inom grace period 30 min).
Jag fick tillbaka pengarna (mellanskillnaden ca 900 SEK) när jag påtalade att jag både hämtade och lämnade bilen inom grace period.

Så om man använder bilen 3 dagar och 3-4 timmar, kommer de att debitera för 4 dagars hyra.

Hur gäller grace period om 30 min om kontoret stänger 18:00 och min hyra slutar 18:00? Kan man lämna in bilen när kontoret öppnar då? :p
 
Toppen