Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 21- 30 augusti 2018

Söker priser idag för Klarabergsviadukten men kommer aldrig under 2000kr för en hyra som ska vara 4 dagar. Missar säkert någon sökdetalj men provat lite olika bilgrupper som är D och uppåt och även labbat med uthämtning/återlämning.
Någon som fått till en vettig bild på Klarabergsviadukten med denna kampanjen?

• Gilla
Reactions: Gus
Söker priser idag för Klarabergsviadukten men kommer aldrig under 2000kr för en hyra som ska vara 4 dagar. Missar säkert någon sökdetalj men provat lite olika bilgrupper som är D och uppåt och även labbat med uthämtning/återlämning.
Det är nog där du landar för en 4 dagars D klass. Tror inte du kommer kunna komma i närheten av förra kampanjens priser

Det är nog där du landar för en 4 dagars D klass. Tror inte du kommer kunna komma i närheten av förra kampanjens priser

Jo finns väl risk för det. Men då känns kampanjen ganska ovärd för min del ivf, för hyror i Stockholm.
Åker ju på att behöva parkera bilen någonstans också det där extra dygnet när jag egentligen inte behöver den. Kanske kan man göra en deal med stationen om uthämtning senare etc, men det är ju gissning i detta läget.
Visst var förra kampanjen kanske lite för bra prisad och jag kan absolut tänka mig att betala mer, men en tredubbling av priset känns lite väl magstarkt för min del.

Hur tänker ni andra kring denna kampanjen? Får ni till något vettigt som gör den värd priset? Är den värd sitt värde trots ~2k per hyra?

• Gilla
Jo finns väl risk för det. Men då känns kampanjen ganska ovärd för min del ivf, för hyror i Stockholm.
Åker ju på att behöva parkera bilen någonstans också det där extra dygnet när jag egentligen inte behöver den. Kanske kan man göra en deal med stationen om uthämtning senare etc, men det är ju gissning i detta läget.
Visst var förra kampanjen kanske lite för bra prisad och jag kan absolut tänka mig att betala mer, men en tredubbling av priset känns lite väl magstarkt för min del.

Hur tänker ni andra kring denna kampanjen? Får ni till något vettigt som gör den värd priset? Är den värd sitt värde trots ~2k per hyra?
Om du bara tittar på poängpriset så blir det väl på gränsen. 30k poäng för 6000 kronor är ju hälften av en sas business till USA med fly premium och där finns det väl värde, dock kanske inte för okynnesflyg.
Behöver man dessutom bilen så blir ju kalkylen lite bättre.

Inte lika lukrativ kampanj som tidigare, men å andra sidan har tidigare kampanjer med 3 dagar i grupp C varit väldigt prisvärda för poängen så att säga. För en vanlig hyra på t.ex. USA-semestern är det ändå bra poängutbetalning, men för vårt avvikande beteende inte riktigt optimalt denna gång :D

• Gilla
Noterade även att Australien/NZ inte är inkluderat så alltså ingen mening att boka om hyrbilen för vårens NZ-tripp...

Känns spontant som Avis försökt nå ut brett i första kampanjerna där BC huggit bra. Nu höjer dom kraven på dyrare klasser samt längre hyrperiod. Blir intressant att se om kampanjen faller väl ut, värdet på Eurobonus poäng/kr blir betydligt sämre. Så länge dom slår Hertz/Sixt på total kostnad, poäng/krona samt smidig utbetalning av poängen efter hyran så kommer Avis gå före när jag står i valet av hyrbil.

Har inte nappat på tidigare kampanjer men skulle behöva två hyror i USA, där även AVIS slår Hertz i pris då blir valet ganska enkelt. :)

Om man bokar 3 dagar och 1 timme kommer jag ner runt 1250 kr

Toppen