Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 21- 30 augusti 2018

...var det någon slug anonym snubbe eller snubba här inne som vid förra kampanjen bokade 2 dagar och 1 timme, därav nya kravet om 4 dagar? Jag hade tänkt skippa den här kampanjen men 3 dagar och 1 timme ger överkomliga quotes. Ska läsa t&c's.
Så gjorde väl "alla"? Det är ju samma pris för 3 dygn och 2 dygn 1 timme, så länge man håller sig inom vad som är en helghyra.
Nu blir det ju dock problem då 4 dygn går över helghyra och då måste nan förkorta några timmar.

Inte jag, jag bokade 3 hela dygn för cirkus 650 pix. Men jag lämnade samtidigt tillbaka min tjänstebil som jag ändå bara använde på helgerna så 3 dygn var alldeles utmärkt.

Hur ser Avis på hierarkin för sina olika bokningsklasser? Det är lätt att ta för givet att det ska följa alfabetisk ordning, dvs att en skrivelse som säger "Minst D-klass" betyder att allt efter bokstaven D i alfabetet kvalificerar sig för denna kampanj, men är det så?

Anledningen till varför jag frågar är för att ett flertal andra bokningsklasser är betydligt billigare än just D (som enligt kampanjen är den lägsta/minsta klassen som kampanjen gäller). Jag hittar tex mycket billigare priser för klass H, K och M. På avisworld.com/eurobonus listas även dessa klasser som "lägre" om man ser till ordningen i dropdown menyn.

upload_2018-8-21_14-25-57.png

Hur ser Avis på hierarkin för sina olika bokningsklasser? Det är lätt att ta för givet att det ska följa alfabetisk ordning, dvs att en skrivelse som säger "Minst D-klass" betyder att allt efter bokstaven D i alfabetet kvalificerar sig för denna kampanj, men är det så?

Anledningen till varför jag frågar är för att ett flertal andra bokningsklasser är betydligt billigare än just D (som enligt kampanjen är den lägsta/minsta klassen som kampanjen gäller). Jag hittar tex mycket billigare priser för klass H, K och M. På avisworld.com/eurobonus listas även dessa klasser som "lägre" om man ser till ordningen i dropdown menyn.

Visa bifogad bild 78895

Jag har också stött på det tidigare. Har för mig att Avis har en sammanställning över alla bilkategorier och att dessa inte följer alfabetet strikt (kanske går att googla fram). Jag tog det säkra före och bokade en klass som med all sannolikhet var högre än den som krävdes för poäng.

Synd att nya kampanjen gäller först from september. Har en hyra i augusti som plötsligt blivit mkt billigare o_O

Då är det ju bara att boka om den om du bokade den under någon annan kampanj.
Jag har just bokat om flera tidigare bokade hyror för september som blivit billigare senaste dagarna.

Visa bifogad bild 78895

Här är det bästa jag hittat hitintills: Hyr prisvänliga personbilar från Avis
  • Liten
    - Mini, Bilgrupp A
    - Liten, Bilgrupp B
    - Liten, Bilgrupp F
  • Mellan
    - Mellan, Bilgrupp C
    - Mellan, Bilgrupp D
    - Mellan, Bilgrupp E
    - Mellan, Bilgrupp G
    - Mellan, Bilgrupp H
    - Mellan, Bilgrupp K
  • Stor
    - Stor, Bilgrupp I
    - Stor, Bilgrupp M
    - Stor, Bilgrupp L
  • Premiumbilar
    - Premium, Bilgrupp J
  • Minibuss
    - Minibuss, Bilgrupp N
    - Minibuss, Bilgrupp O
    - Minibuss, Bilgrupp P
Jag vet dock inte vad jag ska tro om detta, på skärmbilden jag postar nedan så anges en Fiat500 som klass K...

upload_2018-8-21_16-12-29.png

...men på hemsidan...

upload_2018-8-21_16-13-3.png

Last edited:
Toppen