Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

10 000 poäng in på kontot idag fredag från förra helgens hyra. Ny hyra idag vid Stockholms Central. Måste säga att personalen överträffar mina förväntningar. Nu när jag var inne på em så fick jag frågan om jag fått poäng från min förra hyra, eller om jag haft några problem. Tacksam att de frågar och bryr sig. Vid dagens hyra fick jag frågan om jag behövde bilen eller om jag ville lämna den kvar. Denna helg vill jag bara ha miles, behöver ingen bil. Jag lät bilen stå kvar och behöver inte komma in igen på måndag morgon. Jag har redan fått korrekt faktura via mail på denna helgs hyra. Jag fick även Avis-killens personliga e-postadress så att jag i förväg kan maila honom hur jag vill göra med hämtning eller inte för kommande 33 hyror.

En kommentar som gjorde mig glad var när han sa att "ni som hyr via SAS kampanjen är väldigt trevliga"...:)

De kan ändra till rätt AWD vid uthyrningen också, om det sedan gör att man inte får några 10k poäng är en öppen historia... Jag ändrade till korrekt idag, får se om 2v när poängen postas hur det gick.

I kassan ändrades det till E114500. Får se om det fungerar annars blir det någa avbokningar :). Denna helg och nästa behöver jag bil...

I morse när jag klev in hos Avis i Västra Frölunda möttes jag med kommentaren ”God morgon, jag antar att du hoppas samla lite flygpoäng i helgen!”

Mycket nöjd med Avis mjuka värden (uppgraderingsfrekvens, pris, service, snabbhet) men mindre nöjd mes hårdvaran. Jämför med Hertz i Sverige där jag vanligtvis hyr. Kör oftast hellre en V40 än en SEAT Alhambra.

Den här kampanjen är oslagbar!
Avis får in pengar på bilar över helgerna som inte ens rullar iväg = inget slitage alls.
Vi får bra med miles.
Det känns samtidigt som Avis blivit lite överrumplade av den plötsliga efterfrågan :)
Frågan är om någon på marknadsavdelningen får beröm för succékampanj eller sparken för att orsakat kaos?! :)
Vore intressant att veta vad 10000 miles kostar Avis.

Kopierar det jag skrev i FFL-gruppen,.

"
2018 Fredagstradition blir ju som för många andra härinne att hämta ut två bilar på AVIS och parkera dom hemma eller på jobbet. Jag bor ju ute i vildmarken (järfälla) och har blivit lite bundis med grabbarna ute på min mini-station så dom är frikostiga med information och "internsnack". Dom var rätt frustrerande kan jag säga. Kom till stationen och det stod två bilar på hela parkeringen som annars är knökad.

Tydligen hade uthyrningen på Klarabergsviadukten och den andra citystationen gått upp med 900% mot en vanlig Januari och på morgonen idag skulle Klara-stationen hyra ut 100 bilar, dom har prioritet pga att dom är en "premium location" (och nån krona dyrare) så alla bilar var tvungen att åka in till stan från ytterstadsstationerna.

Stackars grabbar hade kämpat för att få ihop bilar så jag fick ut en stycken otvättad Lastbil (dom vet att jag ändå inte kör med den ena bilen) och en stycken golf (som jag ivarjefall kör nån mil med). Båda två hade dom behövt hämta in från Uppsala respektive Västerås för att klara av uthyrningen.

Min station är ju en typisk "lämna bilen på service och få hyrbil" station då den ligger mitt i industriområdet bredvid 10 bilaffärer. Tydligen hade både Ford och Nissan som är grannar varit extremt upprörda att deras servicekunder inte kan få ut några hyrbilar på torsdagar fredagar eller måndagar för att alla har gått ut på Eurobonus-kampanjen.

Mycket humor, tror det blir svårt för Avis att ha en sånhär kampanj igen. "

Alla mina hyror kostar mellan 695 och 711 kronor, undrar vad AVIS betalar SAS för poängen... kan ju inte bli skitmycket kvar kan jag tycka när inspektion + tvättning inne/ute + hantering av kund vid inlämning + utlämning är klart för 700 pix

Aja, det blir hård fight i nästa år när alla sitter som feta katter med en halv miljon poäng och ska kriga om awardplatser... syns på slagfältet...

Dom hyr ut bilarna dubbelt om man väljer att inte hämta ut nyckeln. Så dom lär vara mycket nöjda när folk väljer att inte ta med sig bilen :)
Precis. Mardrömskunden är den som tar ut den i sköslasket, kör 50 km så att det inte syns på bensinmätaren och sedan lämnar tillbaka med stenskott som de inte märker förrän nästa kund klagar.

Toppen