Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Tar ni självriskelimineringen?
Ja, jag har råkat ut för att folk har skrapat bilen ganska fult när jag stått parkerad med hyrbil från O (circle) K, den gången var det en ärlig person så det gick smidigt ändå. Man slipper allt tjafs med om det funnits skador eller inte... Dock tar jag inte den fulla med bärgning och dylikt!

På förra hyran åkte jag på 150 kr i bränsleavgift trots att jag bara körde 1.5 mil och tankade upp bilen (5 Liter) innan återlämning. Har inte orkat göra någonting åt det men jag nämnde det nu när jag hämtade helgens bil. Och då drog han av 150 kr på helgens hyra, han bad inte ens om att få se kvitto eller kontoutdrag på tankningen.

Väldigt bra service tycker jag!

Var väldigt vaksamma när ni hämtar bil. 3/3 hyror har strulat för mig.

Den första fick jag bara 1.000 poäng för, har mailat utan svar.

Den andra lyckades dom lägga på en avgift på 5000kr för att jag skulle lämna i Globen (från Klarabergsviadukten) och ville reservera 8000kr på mitt kort, utan att hon bakom disken ens reagerade. Tog mig ca 40 minuter att få bilen, dom strulade bra mycket med den där avgiften, hända system mm.

Den tredje idag hade bilen en repa/märke som inte var med på kontraktet, fick gå in och säga till igen. Samt att betalningen var dyrare än i mail, de ville ha 900kr pga envägsavgift men jag ifrågasatte detta då det stod 739 7 bekräftelsemailet och då tog han bort den direkt.

Väldigt serviceminded och glad personal, så än så länge inte allt för jobbigt, om poängen kommer inom sin tid.

Jag hade 25 bokningar men kommer nog boka av alla utom 8-10 st, om det fortsätter strula.

Även om rätt AWD ligger i bokningen så skiter det sig om det ligger ett annat i Preferred profilen.
Detta har de numera skrivit in i reglerna.

9 If any other AWD number is present in a customer’s Avis Preferred profile and this is used in the rental booking no bonus EuroBonus Extra points or free additional driver will be awarded and once booked this cannot be reversed.

Fan, då har jag ett problem. Idag när jag hämtade ut bilen så kände jag inte igen AWD. Det visade sig vara flying blue som spökar i min profil trots att det står SAS som lojalitetskort men med mitt Flying Blue nummer , som jag ändrar vid varje bokning till mitt EBG.

Om jag tolkar det rätt så skiter det sig trots att jag ändrar detta via kundtjänst?!

7b2127a2a4b1c4e7e342dcb3a41508b4.png

Fan, då har jag ett problem. Idag när jag hämtade ut bilen så kände jag inte igen AWD. Det visade sig vara flying blue som spökar i min profil trots att det står SAS som lojalitetskort men med mitt Flying Blue nummer , som jag ändrar vid varje bokning till mitt EBG.

Om jag tolkar det rätt så skiter det sig trots att jag ändrar detta via kundtjänst?!

7b2127a2a4b1c4e7e342dcb3a41508b4.png
De kan ändra till rätt AWD vid uthyrningen också, om det sedan gör att man inte får några 10k poäng är en öppen historia... Jag ändrade till korrekt idag, får se om 2v när poängen postas hur det gick.

Toppen