Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Jag följde exakt stegen men fick ändå ett copy paste standardsvar att poängen redan skickats.

1. Boka enligt konstens alla regler.
2. Genomför bilhyran.
3. Invänta felaktig kreditering till Eurobonus.
4. Maila customerservice.avisgroup@bsc.avis-europe.com och begär rättning.

Det låter ju oroväckande. Har aldrig haft problem med Avis tidigare men alltid räknat med att denna metoden ska funka om jag någonsin skulle få det.
 
Jag följde exakt stegen men fick ändå ett copy paste standardsvar att poängen redan skickats.

1. Boka enligt konstens alla regler.
2. Genomför bilhyran.
3. Invänta felaktig kreditering till Eurobonus.
4. Maila customerservice.avisgroup@bsc.avis-europe.com och begär rättning.


...och på mitt krav fick jag det här svaret häromdagen
(Jag är alltid väldigt tydlig med att jag redan fått poäng men att det är fel antal)



Dear Mr. Homer,

Thank you for contacting Avis Budget Group!

We would like to inform you that you have been credited with the missing 4.000 SAS Eurobonus points by Scandinavian Airlines on 04/01/2018.

We hope this information will be of your help.

Please feel free to contact us again if you have any questions!


Kind Regards,

xxx yyy
Frequent Flyer Team
Avis Budget Group EMEA BSC
H-1134 Budapest, Kassák Lajos u. 19-25.
Tel: +3618875838
Email: customerservice.avisgroup@bsc.avis-europe.com
Website: Avis Budget Group :: Home





Jag har aldrig provat men det kanske funkar att ringa också, de ger ju ut ett kontaktnummer.
 
Jag fick också det svaret, att 4k poäng hade registrerats, men inga poäng hade inkommit, svar och ny väntan på 10+ dagar för att få svar på sitt case...
 
Jag fick också det svaret, att 4k poäng hade registrerats, men inga poäng hade inkommit, svar och ny väntan på 10+ dagar för att få svar på sitt case...

Poängen var på kontot innan jag fick svaret, så brukar det vara, jag antar att det beror på
att de svarar dig när SAS bekräftat att de satt in poängen på ditt konto.

Inte bra om de ändrat på den rutinen, finns ju också möjligheten att det är SAS som klantat sig
och svarat Avis att de satt in poängen utan att ha gjort det på riktigt sätt.

Har du tittat på rätt ställe på kontot?
Även efterregistrerade poäng kommer att ha samma datum som hyran.
 
Last edited:
Toppen