Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Bokade bil i helgen, och satte tid från 1630. Inser dock att jag inte kan hämta bilen så sent, utan snarare vid 15. Vågar jag uppdatera hyrestiden i appen, eller kommer detta påverka kampanjen (har inte hyrt under någon kampanj tidigare). Eller är det bättre att ringa kontoret?
 
Bokade bil i helgen, och satte tid från 1630. Inser dock att jag inte kan hämta bilen så sent, utan snarare vid 15. Vågar jag uppdatera hyrestiden i appen, eller kommer detta påverka kampanjen (har inte hyrt under någon kampanj tidigare). Eller är det bättre att ringa kontoret?
Bättre ringa tror jag. Funkade bra för mig att hämta en bil 1,5h tidigare hos avis i december, ringde och rekade kanske 4h innan ursprunglig uthämtningstid.
 
Stationerna ändrar ju ofta på tiderna i bokningarna utan att det blir problem, boka 10:00 så kan det stå 9:22, 10:47 osv. i kontraktet.
 
Nu fick jag svar på min första claim som jag skickade in med webformuläret (eftersom jag fick 1000 poäng istället för 10000).
Som jag nästan hade gissat så funkade inte detta då det inte fanns något utrymme att förklara sig, och allt de kan se är antagligen att jag
faktiskt redan har fått poäng.

Har även skickat ett mail till den mailadress som nämndes tidigare i tråden och väntar på svar därifrån.

Avis skrev:
Dear Mr Thornado

Thank you for visiting the Avis missing miles\points internet site.

Your claim has been rejected it has previously been processed by Avis and passed to your membership programme for validation.

If you have any queries regarding your claim please contact your dedicated membership programme customer
services department.

Thank you for renting with Avis, and sorry you were not able to earn miles\points on this occasion.
For any future rental, don't forget to enter your membership number direclty at time of booking or car pick up.
Of course you can still claim your missing miles\points after the rental online.

Kind regards and have a save trip!

Your Avis
 
Jag fick samma svar. Har nu ringt Eurobonus men de hävdar bestämt att problemet finns hos Avis.

Har skickat ett syrligt svar till Avis, får se vad de återkommer med.
 
Nojig som jag är så ringde jag upp Avis för att kontrollera mina kommande bokningar för 2018. Jag ser nämligen inte mitt Eurobonusnummer i appen och var inte så sugen att att bekräfta en uppdatering på bokningen den vägen. Jag uppgav mina bokningsnummer och fick till svars att jag anledningen till att jag inte ser mitt Eurobonus nummer pga att bokningen är gjort via SAS kampanj-sidan men att alla mina hyror är reggade under den kampanjen med 10000p vardera. Hon såg även mitt Eurobonusnummer.
 
Toppen