Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Om jag kommer ihåg rätt, man behöver att registrera alla förares (inkl. extra drivers) körkort när man hämtar bilen, är det olika i olika länder?
Det jag menar också, så i @Tonton fall är det frågan om hans bror kan hämta bilen ÄVEN om han är extra driver?
Utan att han är det är det ju helt kört. Fast jag vill påstå ”main driver” dvs personen som gjort bokning måste vara med i vilket fall.

Är dessa bokningar avbokningsbara som vanligt?
Normalt är det inga peoblem att av avboka nåmligen. Behöver skapa lite hyror till jobbet osv :D

Ja, så här ser det ut i min bokningsbekräftelse i alla fall:

NEED TO CHANGE YOUR BOOKING?
Subject to availability, you can change your booking at any time up until
the time of the rental at www.avis.co.uk, or alternatively by calling the
Avis Call Centre on 0808 284 5566 and our staff will be pleased to assist
you. Please see the full Booking terms and conditions at www.avis.co.uk for
full details on changing your booking.

CANCELLING YOUR BOOKING
You may cancel your booking free of charge at any time before the
reservation date and time shown in your booking. However if you do not
cancel your booking and fail to collect your vehicle within 24 hours of the
pick up time, a fee of €40, £40 or 60CHF* will apply. (*depending on the
country of rental and exclusive of any applicable VAT). Please see the full
booking terms and conditions at www.avis.co.uk for full details of the
cancellation policy.

På Avis SAS-sida står också att standardvillkoren gäller: Terms and Conditions Eurobonus

Intressant, pratade med Avis som hänvisade till SAS och SAS som hänvisade mig till Avis. Men ja, min fråga var om det var fullt möjligt för mig att boka upp hyror för hela året (20st) och få 10.000 poäng per resa (200.000p) och enligt personen på Avis som kollade villkoren och pratade med en kollega så var detta inte möjligt utan det gällde endast första bokningen. Stämmer verkligen detta?

Intressant, pratade med Avis som hänvisade till SAS och SAS som hänvisade mig till Avis. Men ja, min fråga var om det var fullt möjligt för mig att boka upp hyror för hela året (20st) och få 10.000 poäng per resa (200.000p) och enligt personen på Avis som kollade villkoren och pratade med en kollega så var detta inte möjligt utan det gällde endast första bokningen. Stämmer verkligen detta?

Märkligt. Jag hittar ingenting om att det avser endast första bokningen här: Terms and Conditions Eurobonus

Kan du be dem hänvisa till var på hemsidan detta framgår? Framgår det inte att det är begränsat till en bokning blir det ju onekligen falsk marknadsföring.

Jag blev också lite fundersam på om det verkligen var så enkelt att man kunde boka ett gäng hyror och få 10.000 poäng / hyra. Står ju inget om att det bara gäller 1 gång på hemsidan dock...

Ringde igen för att förhöra mig. De verkar ha noll koll på vad som faktiskt gäller, sa till personalen på Avis att i ert villkor för bokningen så står det ju ingen begränsning på hur många bokningar man faktiskt kan få göra ( så länge man följer rätt antal dagar och grupp på bokningen) och få dessa 10.000p per bokning. Svar: Jag vet inte men om du ändå tänker boka så boka du, så kan du ju se om de kommer in.

hmm..

Svar: Jag vet inte men om du ändå tänker boka så boka du, så kan du ju se om de kommer in.

hmm..

Professionellt och förtroendeingivande.

Här är växeln till huvudkontoret (kontaktsidan):
Tel: 08 - 546 333 00

Kanske kan man få fatt i någon där som kan svara på frågan. First line support verkar uppenbarligen inget veta / har inte blivit briefade.

Last edited:
Toppen