Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

DanielKif

Medlem
10k poäng in idag Totalt 51k poäng till en kostnad av 4214:- + bensin ännu.

Mina poäng har kommit enligt följande:
16:e jan kom 1k för hyra den 5:e jan - 645:-
23:e jan kom 10k för hyra den 12:e jan -645:-
2:a feb kom 20k för hyror den 19:e - 711:- och 26:e jan - 756:-
9:e feb kom 10k in för hyra den 2:a feb - 744:-
16:e feb kom 10k in för hyra den 9:e feb 713:-

Saknar fortf 9k pts för den 5:e jan.
 

Homer

Medlem
Vi får se om det fortsätter vara så. Vi har ju perfekt underlag i denna grupp,
med alla bokningar utspridda över flera datum, för att, förhoppningsvis, förstå systemet :)

Teorin stämmer rätt bra, med ett* undantag har de gjort klumpöverföringar med en veckas mellanrum.
Även om undantaget sabbar prognosen är det ingen högoddsare att anta att nästa överföring sker den 23/2.

16/1
23/1
*2/2
9/2
16/2
 

palmen

Moderator
Hur gör ni med självriskelimineringen för denna kampanj? Kostar 150 kronor om dagen vilket ökar på kostnaden per hyra rätt rejält.
Vet att det finns några försäkringar man kan köpa till som det finns trådar om, tänkte mest hur andra tänker just för denna kampanj.
 

DanielKif

Medlem

Meazza

Medlem
2-nivåsuppgradering gäller väl bara på flygplatser?
Nej det gäller överallt, men bara i mån av tillgång.
Garanterad uppgradering en nivå däremot gäller bara på flygplatser och tågstationer

https://www.avisloyalty.eu/assets/loyalty/pdf/Benefits_SE.pdf
Fick ingen uppgradering förra fredagen när jag hämtade ut en Golf på centralstationen. Påpekade detta och nämnde att jag är avis Presidents club, men orkade inte argumentera. Dock var golfen den trevligaste av de 4 bilar jag hittills hyrt. Men vad betyder garanterad uppgradering?
Bra fråga, det finns väl de som haft den statusen en längre tid
och borde veta @Meazza t.ex.
Med formuleringen "i mån av tillgång" så friskriver sig så klart Avis från att kunden ska kunna kräva uppgradering. Detta finns även beskrivet under Det finstiltaHyrbilsförmåner och rabatter med Avis Preferred

* För Avis Preferred Plus-medlemmar gäller uppgradering av enskild bil i mån av tillgång. Dubbel uppgradering för medlemmar i Avis President’s Club gäller också i mån av tillgång.
[...]
* Enskilda uppgraderingar för medlemmar i Avis President’s Club garanteras på flygplatser och järnvägsstationer i länder med lojalitetsprogram (se ovan), samt på centrala platser beroende på tillgång.


Hos exempelvis BC-favoriten Klarabergsviadukten i Stockholm så bör man alltså kunna räkna med uppgraderingar i vanliga fall men som bekant har den här kampanjen ställt till det. För egen del har jag säkert hyrt över 100 gånger de senaste åren och jag kan faktiskt inte minnas en enda gång som jag inte har blivit uppgraderad. Att @Juancarlos inte blev det får han nog därför skylla på sina BC-kollegor. ;)

Precis som i många andra liknande fall så tvingas personalen i det här fallet att ransonera uppgraderingarna och då finns det även bland President’s Club-kunderna de som går före beroende på vad de har bokat, lokal igenkänning på stationen etc.
 
Hur gör ni med självriskelimineringen för denna kampanj? Kostar 150 kronor om dagen vilket ökar på kostnaden per hyra rätt rejält.
Vet att det finns några försäkringar man kan köpa till som det finns trådar om, tänkte mest hur andra tänker just för denna kampanj.


Har samma, kostade 39.99 GBP för ett år!
 

agehall

Medlem
Med tanke på hur ofta jag får använda självrisken på mina egna bilar, så ser jag ingen som helst anledning att teckna självriskeliminering på hyrbilar i EU.

Jag brukar ställa mig frågan vad konsekvenserna av att inte teckna en försäkring är om olyckan är framme. Om det är att jag får punga ut 10-50k så är det tråkigt men inget som jag långsiktigt lider av. Om det däremot innebär att jag ska betala flera miljoner så kommer det troligen innebära ganska mycket tråkigheter. Pratar man med forskare på området brukar de ha ungefär samma hållning - försäkra det som du inte har råd att ersätta direkt, typ hus och liknande men aldrig en mobiltelefon.

Med ovanstående hållning är det rätt uppenbart att en självriskeliminering i Sverige är rätt meningslös. I USA däremot ska man noga överväga vad som är vad och framförallt är det skitviktigt att där ha extra försäkring mot tredje part så att du inte kan bli stämd på mångmiljonbelopp och åka på att betala själv.
 

Homer

Medlem
Med formuleringen "i mån av tillgång" så friskriver sig så klart Avis från att kunden ska kunna kräva uppgradering. Detta finns även beskrivet under Det finstiltaHyrbilsförmåner och rabatter med Avis Preferred

* För Avis Preferred Plus-medlemmar gäller uppgradering av enskild bil i mån av tillgång. Dubbel uppgradering för medlemmar i Avis President’s Club gäller också i mån av tillgång.
[...]
* Enskilda uppgraderingar för medlemmar i Avis President’s Club garanteras på flygplatser och järnvägsstationer i länder med lojalitetsprogram (se ovan), samt på centrala platser beroende på tillgång.


Hos exempelvis BC-favoriten Klarabergsviadukten i Stockholm så bör man alltså kunna räkna med uppgraderingar i vanliga fall men som bekant har den här kampanjen ställt till det. För egen del har jag säkert hyrt över 100 gånger de senaste åren och jag kan faktiskt inte minnas en enda gång som jag inte har blivit uppgraderad. Att @Juancarlos inte blev det får han nog därför skylla på sina BC-kollegor. ;)

Precis som i många andra liknande fall så tvingas personalen i det här fallet att ransonera uppgraderingarna och då finns det även bland President’s Club-kunderna de som går före beroende på vad de har bokat, lokal igenkänning på stationen etc.


Fast funderingarna gällde specifikt den garanterade uppgraderingen, Juancarlos hämtade ju bilen på centralstationen.

Enskilda uppgraderingar för medlemmar i Avis President’s Club garanteras på flygplatser och järnvägsstationer i länder med lojalitetsprogram

Från detta friskriver de sig inte, och om de inte kan leverera det som är garanterat oavsett anledning bör det ju kompensera på annat sätt.
 
Toppen