Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

agehall

Medlem
Dom lade till avgift för envägshyra på mitt pris, trots att det står klart och tydligt i bokningsbekräftelsen att ingen avgift tas ut för detta. Jag börjar undra, är det samma personer som sköter SAS IT och Avis IT?
Om du hyr bil och inte ser var de lagt på extra avgifter ska du bli orolig - alla hyrbilsfirmor är riktigt usla på att vara transparenta med vad saker faktiskt kostar och försöker i princip alltid ta ut extra avgifter av kunden för diverse saker.
 
Då har jag hämtat ut min första bil vid Stockholms central. Kört den 650 meter, nu snyggt parkerad utanför porten. Serviceminded personal tycker jag, på min fråga om de hade "alla uppgifter" fick jag till svar att de hade alla uppgifter för att jag skulle få 10 000 poäng in på SAS-kontot. De var väl medvetna om kampanjen :). Fick också information - utan att jag direkt frågade - att om jag vid något hyrtillfälle bara var intresserad av poängen och inte bilen så var det OK att inte hämta ut bilen utan bara låta den stå kvar hos dem. Hoppas att allt funkar bra, får jag problem med poängöverföringen så lär väl övriga 34 kommande bokningar också medföra merjobb...


Fick också samma erbjudande i fredags från Mr M men är lite osäker på om jag vågar att inte hämta ut bilen? Har ingen som helst användning utan kör den bara upp till jobbets garage på Hötorget och ställer den över helgen.

Någon som mailat honom och inte hämtat ut bilen alls?

Tydligen minst 10 pers han givit samma erbjudande och om vi är flera bör ju det vara lättare att kämpa tillsammans ifall Avis strular
 
Kollade igenom mina fakturor nu och ser att jag bara ha åkt på trängselskatten nu på sista hyran. Det är fullt rimligt att få betala trängselskatten eftersom jag kör förbi stationen vid Klarastrandsleden cirka 17:20 varje Fredag. Det borde dock bara bli 35 kr, inte 46 kr som på fakturan. Men orkar inte bråka om den skillnaden.

Det är intressant att jag bara fått det på sista hyran då jag har kört exakt samma väg samtliga hyror, har inte ändrat rutten en centimeter. Undrar om missen är hos Avis eller hos Stockholms stad?
 
Det står tydligt i avtalet att Avis lägger på moms ovanpå själva trängselskatten. Utan att själv kunna vad trängselskatten kostar vid de olika tidpunkterna, vågar jag gissa att det är därifrån differensen kommer.

Momsen står i en separat kolumn på fakturan. Jag förutsätter att dom inte lägger på moms 2 gånger!
 
Toppen