Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

chazzie

Medlem
Inte alls. De har uppenbarligen en massa bilar över på helgerna som de kan hyra ut för högre priser på vardagar... (Till affärsresenärer, antagligen.)

Det är förmodligen helt rätt, en bekant till mig som åker kors och tvärs i Sverige och dömer hockey har gjort ett eget avtal med en hyrbilsfirma där han får "den bil som är lämplig över en viss storlek" för att begagna under helgen på de olika uppdragen, det har varit allt från Golf/Skoda Octavia till BMW 520 och liknande, de har helt enkelt väldigt låg uthyrning under helgerna, förmodligen hela året utom möjligen mitt i sommaren.
 

Meazza

Medlem
Inte alls. De har uppenbarligen en massa bilar över på helgerna som de kan hyra ut för högre priser på vardagar... (Till affärsresenärer, antagligen.)
Visst, men tidigare har inte prisskillnaden varit så här stor. Så sent som i början av kampanjen bokade jag en 4-dagarshyra för under 1100:- men 1,5 vecka senare kostade alla helger jag kollade 1900:-.
 

jerixon

Medlem
Jag har bara jobbhyror i Danmark och en Weekend i LA.
Kan säga att det är liiiiiite dyrare att hyra i veckorna i Danmark :p
Nu bokar jag inte något annat än när jag verkligen behöver bil, och oftast är jag ej iväg mer än 1-2 dagar i veckorna, så 5000 poängs kampanjen som är nu för 2 dagars hyra passar mig bättre :D
 
Toppen