Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Idag såg jag att det ramlat in 20.000 poäng till.. så totalt har jag nu fått in 40.000 poäng. Jag är inne på sjunde bilen på kampanjen nu så räknar med viss eftersläpning..

Intressant hur hyrorna legat dock, av de jag fått för hittills har 3st haft glapp på 90 minuter mellan sig, men bil nr 4 hämtade jag ut innan hyran gått ut på bil nr 3. Nr 3 hämtades i City kl 17 och lämnades i Bromma, Nr 4 hämtades i bromma efter stängning så jag fick plocka nyckeln ur lådan med en kod (och dumpa nyckeln till nr 3 i lådan vid ingången till flygplatsen) och det har varit olika stationer på alla. Nr 5 och 6 hämtades båda på Globen med 0 minuter mellan sig och mellan nr 6 och 7 (lämning och hämtning bromma) var det 10 minuter mellan avslutstid och starttid så det blir intressant att se om det kommer poäng för de här tre sista..

Väldigt synd att jag missade denna kampanj, var bortrest med väldigt sporadisk uppkoppling. Nåja, den längre kampanjen med 5k poäng är ju inte dålig heller. Lite nyfiken på bakgrunden till varför Eurobonus pumpar ut så mycket poäng just på biluthyrningskampanjer. Lönar sig ju klart bättre än att flyga om man bara är ute efter award miles.

Det är nog tvärtom: Avis pumpar ut poäng för att få upp antalet hyror.

Gissar på under 5 öre.
Jag vet att du sa under fem öre och det borde det verkligen, under alla omständigheter vara, även det låter högt om man räknar lite.
Betänk att minimihyran i kampanjen är 3 dagar, weekendpriser som rapporterats här pendlar mellan 509kr - 749kr, notera att dessa priser är inklusive moms (runt 100kr moms).
10 000 Eurobonus extrapoäng skulle med ett pris på 5 öre kosta Avis 500kr exkl moms. Jag kan mycket väl tänka mig att det är en "noll marginal kampanj" där Avis satsar på att få upp antalet hyror, stärka varumärket och få möjlighet att sälja tilläggsförsäkringar, men jag har svårt att tänka att de inte har några kronors marginal till själva uthyrande stationen. Att sedan Avis förefaller köpa in poängen centralt och föra över i klump borde borga för ett tämligen lågt pris. Min helt okvalificerade gissning ligger runt två öre.

Tror AVIS räknar med att många hyror inte är bara weekenden, utan någon dag i veckan också, och då är det helt andra priser. Jag lade på måndagen oxo på en bokning för att jag behöver bil då, och då blev det en tusenlapp extra om jag minns rätt...

Jag vet att du sa under fem öre och det borde det verkligen, under alla omständigheter vara, även det låter högt om man räknar lite.
Betänk att minimihyran i kampanjen är 3 dagar, weekendpriser som rapporterats här pendlar mellan 509kr - 749kr, notera att dessa priser är inklusive moms (runt 100kr moms).
10 000 Eurobonus extrapoäng skulle med ett pris på 5 öre kosta Avis 500kr exkl moms. Jag kan mycket väl tänka mig att det är en "noll marginal kampanj" där Avis satsar på att få upp antalet hyror, stärka varumärket och få möjlighet att sälja tilläggsförsäkringar, men jag har svårt att tänka att de inte har några kronors marginal till själva uthyrande stationen. Att sedan Avis förefaller köpa in poängen centralt och föra över i klump borde borga för ett tämligen lågt pris. Min helt okvalificerade gissning ligger runt två öre.

Tänk om Avis har en smart BCare på deras avdelning som sköter dessa:
”vi designar en kampanj som kostar oss 500kr för 10000p och räknar med att en massa BCare hyr bilar men låter dem stanna på avis parkering för 700kr. Gratis revenue”

Tror AVIS räknar med att många hyror inte är bara weekenden, utan någon dag i veckan också, och då är det helt andra priser. Jag lade på måndagen oxo på en bokning för att jag behöver bil då, och då blev det en tusenlapp extra om jag minns rätt...
När jag gjorde mina helgbokningar för året så var det några helger som jag skulle behöva ha bilen en extra dag. Samtliga gånger gick priset upp från 711:- till ca 1900:-. Vansinnigt.

Inga 711kr-hyror här, men 924kr tror jag det gick på för torsdag-söndag / fredag-måndag men det är möjligt att natten måndag-tisdag är en som kostar extra?

När jag gjorde mina helgbokningar för året så var det några helger som jag skulle behöva ha bilen en extra dag. Samtliga gånger gick priset upp från 711:- till ca 1900:-. Vansinnigt.

Inte alls. De har uppenbarligen en massa bilar över på helgerna som de kan hyra ut för högre priser på vardagar... (Till affärsresenärer, antagligen.)

Toppen