Peter_West
Medlem
Någon som vet om det går att samtidigt ange sitt Avis Preferred number? Och samla hyror där samtidigt som man får 10000 EB-poäng? Eller riskerar man att bara samla mot endera programmet?
Det går alltid att samla Avis-hyror och få EB-poäng på samma hyra.Någon som vet om det går att samtidigt ange sitt Avis Preferred number? Och samla hyror där samtidigt som man får 10000 EB-poäng? Eller riskerar man att bara samla mot endera programmet?
Det fick bli en för helgen därefter med.Så, bil bokad över helgen för 650:-
Jag har inget som helst behov av att hyra, men 645kr för en helghyra vid Bromma gör att jag blir sugen på att hämta en bil och låta den stå i garaget över helgen. 10129 poäng med Amex ger ju 6,4 öre/poäng...
Det fick bli en hyra sista helgen i januari med.Det fick bli en för helgen därefter med.
Risken är att hyran prissätts efter den faktiska uthyrningstiden, och du debiteras eventuell avgift för för tidig återlämning samt går miste om poängen.Den stora frågan är ju vad som händer (förutom konstiga blickar från personalen) om man bokar en tredagarshyra och sen lämnar tillbaka bilen fem minuter efter att man "hämtat" den... Har ganska nära till Bromma, men har inget garage eller annan gratis parkering där jag kan förvara bilen i tre dagar (och eftersom 99% av min bilkörning skett i Norr- och Västerbotten så känner jag mig inte riktigt bekväm med att köra i Stockholm heller).