Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Fick precis räkningen från första hyran där de hade lagt på dryga 50 kr för tankning. Ska inte klaga då grundpriset låg på 599 kr. Blir att genomföra några till. Väntar dock som övriga på poängen.

Om jag bokar en bil i mitt namn på avis och vill åt denna bonus, kan jag använda sambon's eurobonusnr? Hon har precis skaffat ett kort, och givit mig ett extrakort...

Om jag bokar en bil i mitt namn på avis och vill åt denna bonus, kan jag använda sambon's eurobonusnr? Hon har precis skaffat ett kort, och givit mig ett extrakort...
Din sambo har troligen skaffat ett SAS-branded kreditkort via Mastercard eller American Express där poängintjäningen ger ett visst antal Eurobonuspoäng/100kr. Du har inte fått ett extrakostnaderna till hennes Eurobonuskort, för det finns inte.

Du måste uppge ditt Eurobonusnummer och din status hos SAS, t.ex. Basic, Silver, Guld etc. när du gör din bokning via kampanjlönken. Du kan inte gör bokningen i ditt namn med hennes Eurobonusnummer.

Hon måste göra bokningen i sitt namn och du kan vara extraförare, då får hon kampanjpoängem. Ni måste dock båda vara med vid uthämtningen av bilen och båda måste ha körkort.

Din sambo har troligen skaffat ett SAS-branded kreditkort via Mastercard eller American Express där poängintjäningen ger ett visst antal Eurobonuspoäng/100kr. Du har inte fått ett extrakostnaderna till hennes Eurobonuskort, för det finns inte.

Du måste uppge ditt Eurobonusnummer och din status hos SAS, t.ex. Basic, Silver, Guld etc. när du gör din bokning via kampanjlönken. Du kan inte gör bokningen i ditt namn med hennes Eurobonusnummer.

Hon måste göra bokningen i sitt namn och du kan vara extraförare, då får hon kampanjpoängem. Ni måste dock båda vara med vid uthämtningen av bilen och båda måste ha körkort.

Hej,
Ja, sambon skaffade ett SAS Amex Premium kreditkort, där man fick ett gratis extrakort om man ville. Menar du att det extrakortet inte ger min sambo nå extra poäng när jag betalar med detta? Det kortet är i mitt namn.

Hej,
Ja, sambon skaffade ett SAS Amex Premium kreditkort, där man fick ett gratis extrakort om man ville. Menar du att det extrakortet inte ger min sambo nå extra poäng när jag betalar med detta? Det kortet är i mitt namn.

Du får poäng på kortet men då är det ju bara dom vanliga poängen och inte 10k poäng som kampanjen handlar om. Om du vill att hon ska få in dom extra 10k på sitt eurobonus-konto behöver bokningen göras i hennes namn med hennes eurobonusnr som Maja skrev.

Vill du bara ge henne dom få extrapoäng som blir för betalningen på kortet och sen ta 10k in på ditt eget eurobonus-konto ska det ju inte vara några problem att boka i ditt namn, ange ditt eurobonusnr och sen betala med extrakortet.

Hade du slarvat eller blev du pålurad avgiften?

Eftersom jag enbart hade bilen stående hemma så hade jag nog kört max 6-7 km. Så valde att inte tanka bilen innan jag lämnade tillbaka den. Fick ut en oktavia nu med gas/95 där avis sa att jag kunde skippa tankningen på gas så fixar man det mot självkostnadspris. Få se vad räkningen slutar på sen.

Bokat fyra hyror så här långt och fått mailsvaret: "Dear Mr Nikje,

Thank you for your reservation. Due to short notice/limited availability of
Group C ( e.g. Volkswagen Golf) group cars, your booking has been placed on
request.

We will notify you by email within 72 hours to inform you whether we have
been able to confirm thisreservation." Sedan allt det vanliga med tider, pris etc.

Fått det på alla fyra, den första hyran kommande helg och den sista 23/2. Alla på Enhagsvägen, Täby, Stockholm. Någon som fått samma?

Toppen