Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

@Andreas Eriksson Vilken e-post adress skickade du till?

profile.update@avisbudget.com
Fick svar från: database.se@bsc.avis-europe.com

Hur lång tid tog det? Jag har fortfarande inte fått något svar på det jag skickade till profile.update@avisbudget.com i måndags och jag vill gärna ha det på plats innan jag hämtar ut mitt förmodade vrålåk till helgen...

Jag skickade mitt email 23.46 i Måndags, 8/1-18.
Kontot har redan blivit uppgraderat till President's Circle så det gick snabbt.
Mindre än 48 timmar från skickad förfrågan så var det klart.
 
Last edited:

squeezen

Medlem
D9D85652-5B14-456D-B86D-E647E905A1A9.png
Försökt läsa om tillägg ifall msn tar bilen utanför sveriges gränser.
De ville prompt debitera mig 300:- när jag ringde för att fixa till en bokn. (Upphämtn tid innan normal öppn).

I villkoren hittar jag endast det ovan.
Tyskland (som det gäller i mitt fall) skulle inte va ok, men Danmark va ok. Vilket gör mig konfunderad gällande ovan.

Lyckas inte heller lista ut vilken ”map” de syftar på.... nån med insights?
 
- Om du hyr bil hos oss tio gånger (och spenderar 2 000 €) når du vår högsta nivå, Avis President's Club. Du får nu en garanterad uppgradering av fordon (med dubbel uppgradering på helger när det är möjligt), en fri helg när du hyr bil hos oss tre gånger inom ett år, en andra förare utan extra kostnad samt en garanterad bil när du meddelar oss 48 timmar i förväg.

Rätt schysst.
En fri helg och andra förare gratis. Samt uppgradering från tvålkopp till någorlunda bil.
Det känns som att jag kommer få köra en hel del Volvo V40 framöver. Blir nog bra det.
 

palmen

Moderator
- Om du hyr bil hos oss tio gånger (och spenderar 2 000 €) når du vår högsta nivå, Avis President's Club. Du får nu en garanterad uppgradering av fordon (med dubbel uppgradering på helger när det är möjligt), en fri helg när du hyr bil hos oss tre gånger inom ett år, en andra förare utan extra kostnad samt en garanterad bil när du meddelar oss 48 timmar i förväg.

Rätt schysst.
En fri helg och andra förare gratis. Samt uppgradering från tvålkopp till någorlunda bil.
Det känns som att jag kommer få åka en hel del Volvo V40 framöver.. men det duger utmärkt det.
Gratis förare ingår redan med eurobonus AWD. Jag hyrde med avis 3 ggr förra året och fick också en gratis helghyra.
 
Gratis förare ingår redan med eurobonus AWD. Jag hyrde med avis 3 ggr förra året och fick också en gratis helghyra.

Såg det nu, att alla får gratis helg om man hyr 3 gånger.
Dock uppgraderingar 2-steg (om möjligt) på helger. Annars var det ingen större skillnad.
Men men. Det skadar ju inte att skaffa President's Circle.
 
fick hem brev om kreditupplysning idag, Avis var frågeställare. Någon annan som fått detta? Jag kan inte minnas att det hänt någonsin tidigare när jag hyrt bil så blev lite konfunderad..
 
fick hem brev om kreditupplysning idag, Avis var frågeställare. Någon annan som fått detta? Jag kan inte minnas att det hänt någonsin tidigare när jag hyrt bil så blev lite konfunderad..
Bland annat @Double Trouble har tidigare skrivit i annan tråd att han blir omfrågad varje gång av Avis. Mig har de dock aldrig tagit upplysning på ett drygt 10-tal hyror på Avis under senaste året, samtliga i Stockholm och med samma Preferred-profil.
 
What?! När bokadr du bilen? Vad använde du för kort när du garanterade bokningen?
den är daterad till 6/1, vilket var när jag hämtade ut bilen.Jag använde mitt SAS Amex.

Upplysningen är gjord hos creditsafe och man hänvisar till Sweden Rent A Car AB samt Avis/Budget.

Det står bl.a. "Kreditkontrollen görs med anledning av att den bil som utlämnas betingar ett betydande värde..."

Ska fråga dem om detta när jag hämtar ut nästa bil.
 
Toppen