Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Eller så bokar du privat och tar upp det som utlägg i tjänsten.

Hej

Är helt ny på det här forumet men har följt detta under några månader. Jag har ett eget företag visst kan jag boka i mitt namn med mina företagsuppgifter när jag bokar bil på Avis för att ta del av 10.000 dealen. Jag är även medlem i AVIS preferred plus kan jag samtidigt anvä

Denna tråd har en tendens till att hamna väldigt mycket off topic då det blir massa sidospår om vad som gäller med försäkringar och annat.
Har därför brutit ut lite inlägg som rör vad som är en resa eller inte till en egen tråd, fortsätt gärna där för den diskussionen och försök hålla denna tråd till sånt som direkt rör avis och denna kampanj.

Hur definieras en resa? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

//Moderator

Ska bli intressant att se om du får in alla poäng, annars kan man ju tycka att folk som utnyttjar deals på detta viset sabbar för oss andra då det Avis knappast kommer köra en sån deal igen. Men visst, det är ju enligt reglerna.....
Skulle ju vara jäkla dålig stil om jag inte skulle få in poängen eller hur?
Bilen använder jag och jag "utnyttjar" ju inte systemet?

Skulle ju vara jäkla dålig stil om jag inte skulle få in poängen eller hur?
Bilen använder jag och jag "utnyttjar" ju inte systemet?
Att boka upp i princip hela året, med två 3-dagars hyror i veckan, skulle Avis förmodligen kunna tolka som en "consecutive rental" enligt villkoret
"5. The promotion is only valid for separate rentals and not rentals with consecutive rental days"

Att boka upp i princip hela året, med två 3-dagars hyror i veckan, skulle Avis förmodligen kunna tolka som en "consecutive rental" enligt villkoret
"5. The promotion is only valid for separate rentals and not rentals with consecutive rental days"

Så länge det är minst ett dygn mellan hyrorna så har jag svårt att se hur man kan göra den tolkningen.

Hursomhelst så finns det väl två scenarion:
1. Poängen sätts in per automatik, även för mer än en hyra, och då funkar det rimligtvis lika bra för 70 hyror som för 3.
2. Det blir strul. Även om jag tycker att man har rätt i detta fall så lär det ju bli en hel del besvär med att få in poängen (inte minst då jag gissar att det inte finns något sätt att koppla en post med Avis-poäng i sitt EB-kontoutdrag mot en bestämd hyra, så därför är det svårt att veta vilka hyror man fått poäng för och inte om man ska retroclaima), och då får man väl utvärdera om det är värt besväret. (Eftersom hyrorna är avbokningsbara så kan man ju ge upp efter en sisådär 10-15 hyror om man märker att det blir för krångligt).

Så länge det är minst ett dygn mellan hyrorna så har jag svårt att se hur man kan göra den tolkningen.

Hursomhelst så finns det väl två scenarion:
1. Poängen sätts in per automatik, även för mer än en hyra, och då funkar det rimligtvis lika bra för 70 hyror som för 3.
2. Det blir strul. Även om jag tycker att man har rätt i detta fall så lär det ju bli en hel del besvär med att få in poängen (inte minst då jag gissar att det inte finns något sätt att koppla en post med Avis-poäng i sitt EB-kontoutdrag mot en bestämd hyra, så därför är det svårt att veta vilka hyror man fått poäng för och inte om man ska retroclaima), och då får man väl utvärdera om det är värt besväret. (Eftersom hyrorna är avbokningsbara så kan man ju ge upp efter en sisådär 10-15 hyror om man märker att det blir för krångligt).
Håller med dig, och det är även så jag förstår att villkoret använts tidigare.

Om Avis däremot av någon anledning bedömer att det inte rör sig om separata hyror, utan att en lång hyra delats upp i mängder små för att trigga kampanjen, ligger det nära till hands att kunna luta sig mot detta villkor.

Ska bli spännande och se vem som är först ut med 2x10.000 poäng. Hoppas någon innan 15/1 så man kan göra några bokningar till. Typ 2-3 bokningar per månad, då bör det inte räknas som 1 hyra. Osäker på om 2 hyror i veckan från samma station kommer gå igenom.

Ska bli spännande och se vem som är först ut med 2x10.000 poäng. Hoppas någon innan 15/1 så man kan göra några bokningar till. Typ 2-3 bokningar per månad, då bör det inte räknas som 1 hyra. Osäker på om 2 hyror i veckan från samma station kommer gå igenom.

Fast bokningarna är ju avbokningsbara.
Iallafall de jag gjort som kostar 636 kr från fredag kl 8 till måndag kl 8.
De är avbokningsbara till och med dagen innan.

Toppen