Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Denna kampanj måste väl ändå betecknas den smidigaste när det kommer till att få sina poäng. Hade en veckas hyra på Gran Canaria. När jag bokade bilen så tog jag ett av mina kort som jag hade tillgängligt. Gick sedan med i Avis Prefered och så att man kunde byta kort till det jag vill hyra med därigenom och trodde att det skulle ske automatiskt. När jag hämtade ut bilen så var det mitt första kort som stod angivet så de fick göra om bokningen. Inga problem mer än att jag märket efter ett par dagar att jag fått nytt bokningsnummer...Ve och fasa avbokad saskampanj och nytt bokningsnummer. Tänkte att detta blir jobbigt att snacka sig till poäng för.
Idag har poängen kommit utan att jag ens har hunnit med att maila och ringa..Bra jobbat AVIS.

Datumen för 10,000 poängs kampanjen har ändrats:

UNLOCK 10,000 EXTRA POINTS

Your next adventure can now earn you even more with 10,000 SAS EuroBonus Extra Points when you rent for 3 days or more. Simply book a group C or larger car between 9th April and 15th April 2018 and rent between 14th April 2018 and 30th March 2019 to get more from your car rental.

(Det var tidigare "boka i maj, hyr från maj tom. mars 2019".)

För mig brukade poängen alltid komma tidigt på morgonen, ofta innan 08. Idag har de inte dykt upp. Man blev snabbt bortskämd med den snabba hanteringen från avis...

Hej
Hämtade ut en bil i går på en ny station och så åker jag på en ny kreditprövning. Hade synpunkter men så får jag till svar att - vi gör så på alla som hyr. Är min 15:e hyra i år. Är det fler som råkat ut för det här? Har inte haft skador eller problem med bilarna tidigare.

Hej
Hämtade ut en bil i går på en ny station och så åker jag på en ny kreditprövning. Hade synpunkter men så får jag till svar att - vi gör så på alla som hyr. Är min 15:e hyra i år. Är det fler som råkat ut för det här? Har inte haft skador eller problem med bilarna tidigare.
Vad är det för suspekta stationer du hyr ifrån?
Vad använder du för kort att boka/betala/garantera/bekräfta bokningen med?
Jag kör Amex för alla internationella bokningar och Norwegian med hyrbilsförsäkringen här på hemmaplan men har aldrig fått en enda kreditupplysning på mig från något av hyrbilsbolagen. Vad de däremot gör är att de reserverar ca 900kr till på mitt kreditkort, utöver hyresbeloppet. Min tanke är att om du möjligtvis använder ett debitkort där du som kortinnehavare kan tömma ditt bakomliggande konto på ett annat sätt än vad man kan med ett kreditkort, ja då kanske de vill se en rimlig betalningsförmåga?

Alternativt kanske du bara har otur och delar namn med någon på biluthyrarnas "svarta lista" och när du dyker upp, kanske systemet föreslår en kreditkontroll?! Jag vet inte alls utan bara spekulerar halvhögt men det är ju utan tvekan lite anmärkningsvärt att vissa förefaller utsättas för detta oftare medan andra, mig själv inkluderat, inte alls.

Toppen