Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Hur tänker du gällande risken att något händer med bilen? Eftersom du får poäng etc så har du ju de facto hyrt bilen. Så händer det något så bär ju du risken. Hur är det med de tilläggsförsäkringar som finns, gäller de även för stöld med nyckel?
Jag är inte direkt orolig. Det är inte helt lätt att sno bilar från hyrbilsfirmor och jag har extra försäkring. Den täcker stöld med nyckel men då är självrisken hög.

Hur tänker du gällande risken att något händer med bilen? Eftersom du får poäng etc så har du ju de facto hyrt bilen. Så händer det något så bär ju du risken. Hur är det med de tilläggsförsäkringar som finns, gäller de även för stöld med nyckel?
Jag har hyrt en gång utan att hämta bilen. Jag var aldrig orolig att något skulle hända med den röda Yaris jag hyrt med registreringsnummer "SE NOSHOW". :D
d80cf69f50453451673ca4b3a1a1f0a9.jpg

Jag är inte direkt orolig. Det är inte helt lätt att sno bilar från hyrbilsfirmor och jag har extra försäkring. Den täcker stöld med nyckel men då är självrisken hög.
Som utomstående är det kanske svårt, beroende på var de har sin parkering (där jag hyr är den publik). Någorlunda lätt som insiderjobb.

Jag tycker bara det är märkligt att å ena sidan tro att hyrbilsfirmor "varje gång" försöker lura en på självrisken för förstörda fälgar och stenskott och å andra sidan gladeligen hyra bil och låta hyrbilsfirman behålla nycklarna.

Jo, visst skulle de kunna göra ett insider-jobb, men det skulle nog framgå av övervakningskameror etc vem som snodde nyckeln. Jag skulle nog våga påstå att det är betydligt enklare att sno bilar från andra ställen än från just hyrbilsfirmor. Hur ofta hör vi talas om att någon snor en bil från en hyrbilsfirma liksom?

Lämnade tillbaka en bil igår. Även denna gång strulade AWD, men skulle lösas i efterhand. Det har alltid fungerat tidigare och mina poäng har kommit in som de ska.

Men igår när jag lämnade in bilen låg hela AVIS system nere och killen förstod inte vad jag ville och varför det var viktig :(. Går nog inte vägen denna gång.

Trots det trevliga mottagandet på Klarabergsgatan känner jag att jag saknar Hertz. Eller det jag saknar är att köra iväg med en XC90... Fick iofs en uppgradering till en XC60, bucklig och otvättad men iallafall en uppgradering.

Ja, jag använder bilen...

Lämnade tillbaka en bil igår. Även denna gång strulade AWD, men skulle lösas i efterhand. Det har alltid fungerat tidigare och mina poäng har kommit in som de ska.
Jag tror att du får poängen iallafall. Min första bokning i Januari blev med fel AWD, d v s jag fick ej rabatten för EBD. Det var något underligt AWD som lagts in i min profil av någon anledning för flera år sedan. Poängen kom dock som de skulle, men hyran blev ju 80 kr dyrare pga missad EBD-rabatt.

Insåg precis att jag inte kan (utan tråkiga uppoffringar) hämta ut hyrbilen i dag. Har tidigare alltid hämtat mina hyrbilar men detta är väl ett utmärkt tillfälle att be om att genomföra hyran utan att hämta ut bilen. Är det någon som har telefonnumret nära till hands (är på mobilen atm)

Toppen