Senaste nytt

Avis, GPS i bilen?

jonten

Medlem
Och även om de har Carplay eller Andriod-dito så är det ofta ett problem med data och dess kostnad för oss med ”vanliga” svenska abbonnemang. Jag bokar med för att vara säker, sjukt träligt att vara utan GPS i större städer i US.
Ladda ner offlinekartor via wifi eller när du är i Sverige. Men det bästa är ju att du skaffar ett datapaket, live traffic är fantastiskt
 

JohnR

Medlem
Jag hyrde en Mustang cab för två veckor sedan. Den hade inte GPS så det finns inga garantier att du får det.
 

Hachans

Medlem
Nästan varje gång jag hyrt har jag fått en bil kompatibel med Carplay. Fantastiskt smidigt, och data ingår från abonnemanget hemma. De gånger jag inte har fått det har jag länkat med bluetooth och kör på ljudanvisningarna mest. Fungerar inte det heller så drar jag upp ljudet som sjutton på telefonens egna högtalare. Någon gång har jag varit där en längre tid och då köpte jag en billig vindrutehållare på walmart. Men det var dock väldigt längesen jag behövde göra det.
 

Reymond

Medlem
Det är ju inte svar på din fråga men varje gång jag hyrt bil utomland så ser jag till att ladda rutten på google maps på telefon eller platta innan jag kör iväg. Skulle jag göra även fast det fanns gps i bilen. Enkelt och vet hur allt fungerar.
 
  • Gilla
Reactions: fcx
Toppen