Senaste nytt

Avis, GPS i bilen?

Bridgeman

Medlem
Ska hyra en Ford Mustang Cab några dagar i Florida i sommar. Är det någon som vet om det finns GPS/Navigationssystem i bilarna?
 

mha321

Medlem
Är det hyfsat nya bilar brukar de väl ha Carplay och Android auto. Men vi är väl tyvärr inte framme vid att alla har det ännu. Men finns det är det ju ofta ett bättre alternativ. Kanske går att fråga stationen i förväg?
 

ptotheg

Medlem
Och även om de har Carplay eller Andriod-dito så är det ofta ett problem med data och dess kostnad för oss med ”vanliga” svenska abbonnemang. Jag bokar med för att vara säker, sjukt träligt att vara utan GPS i större städer i US.
 

mha321

Medlem
Och även om de har Carplay eller Andriod-dito så är det ofta ett problem med data och dess kostnad för oss med ”vanliga” svenska abbonnemang. Jag bokar med för att vara säker, sjukt träligt att vara utan GPS i större städer i US.
Jag tycker personligen det brukar vara tvärt om -- data har jag ju "ändå" löst på ett sätt eller annat (antingen genom att man har det på abbet eller genom ett lokalt SIM), det brukar vara enklare den vägen. Men det är såklart olika för olika personer!
 
  • Gilla
Reactions: hco

palmen

Moderator
Och även om de har Carplay eller Andriod-dito så är det ofta ett problem med data och dess kostnad för oss med ”vanliga” svenska abbonnemang. Jag bokar med för att vara säker, sjukt träligt att vara utan GPS i större städer i US.
Själv kör jag Google maps för navigering i USA. Drar inte direkt mycket data och man kan ladda ner kartor i förväg när man har wifi. Betydligt billigare och bättre än att köra en GPS. Live data för trafik är ovärderlig for att slippa köer om möjligt.
 

GOTBound

Medlem
Jag har en gammal Garmin 3490 navigator som jag fick som en gåva en gång i tiden, navigatorn har den eminenta life time map upgrades vilket fortfarande fungerar utmärkt så här mer än 10 år senare, dock brukar de flesta bilar jag får ha inbyggd navigation, men för säkerhetsskull tas den alltid med.
 

Bridgeman

Medlem
Intressant vad alla har för olika navigatorer. Jag har även en egen GPS. Men det svarar ändå inte på själva frågan om någon visste om det fanns/finns i en ny Ford Mustang.. Men tack ändå för tipsen.
 
Toppen