För ca 2 år sedan räckte det med att skriva in efternamn + Avis Preferred nummer så
hämtades övrig information från Preferred kontot, och så är det fortfarande på många
partnersidor, t.ex. Finnair
Homepage
Går man upp en nivå på avisworld.com, ovanför partnersidorna, så är det fortfarande så
Avis Car Rental - Hire a car worldwide
Den försämringen skedde samtidigt som de designade om flera partnersidor (t.ex. SAS, Flying Blue)
"modernare utseende" men framför allt har de lagt in en massa tjat om köp av extratjänster à la Ryanair.
Jag har svårt att tro att de avsiktligt ville göra de omständligare, eftersom huvudargumentet för Preferred
är ju att det ska gå snabbare och smidigare om man är medlem.
Samtidigt har jag svårt att tro att det sker någon förändring om det inte kommer klagomål
Till vem ska man då klaga?
Ett förslag, inte nödvändigtvis det bästa, är de som hanterar Preferred kontona
och har e-postadress:
database.se@bsc.avis-europe.com