Senaste nytt

Avis (Generell diskussion)

srg

Medlem
Accepted betyder att de kostar, annars ska det stå Included eller som nedan Declined.

Men det är ju bara att kontakta Avis kundtjänst och be om en förklaring.




YOUR OPTIONAL PRODUCTS/SERVICES
Loss Damage Waiver .00/Day Included
Personal Accident Insurance 7.00/Day Declined
Protection 2.95/Day Declined
Party Liability Protection .00/Day Included
Jo visst, men visst håller du med om att det borde varit inkluderat enligt bekräftelsen?

Uppenbart flera saker som gått fel här sedan bokningen gjordes.
 
Fick en gratis weekendhyra från Avis tidigare i höstas. Har tänkt använda den nu.
Det står på vouchern att den är giltig till augusti 2024.

Tycker det är lite luddigt hur bokning ska gå till.
Finns en länk i mailet från Avis men alla datum som jag försöker boka för jag upp ett felmeddelande "32361 - priskoden tillfälligt stängd. Beklagar,det erbjudande du försöker boka är tillfälligt slutsålt på grund av hög efterfrågan"

Jag har försökt att boka allt från nästa vecka till juli nästa år. Samma felmeddelande.

Är det som med bonusresor, att det måste finnas tillgängliga bilar i en viss bokningskategori? Någon annan som nyligen bokat?

Sen en annan fråga, vet ni om det går att lägga till ytterligare ett dygn?
 

mrestes

Medlem
Fick just detta. Vad tror ni är oddsen att det blir faktiskt sämre, inte bättre? Kanske fri GPS istället för gratis hyra?

1705346040371.png
1705346040371.png
 
Fick en gratis weekendhyra från Avis tidigare i höstas. Har tänkt använda den nu.
Det står på vouchern att den är giltig till augusti 2024.

Tycker det är lite luddigt hur bokning ska gå till.
Finns en länk i mailet från Avis men alla datum som jag försöker boka för jag upp ett felmeddelande "32361 - priskoden tillfälligt stängd. Beklagar,det erbjudande du försöker boka är tillfälligt slutsålt på grund av hög efterfrågan"

Jag har försökt att boka allt från nästa vecka till juli nästa år. Samma felmeddelande.

Är det som med bonusresor, att det måste finnas tillgängliga bilar i en viss bokningskategori? Någon annan som nyligen bokat?

Sen en annan fråga, vet ni om det går att lägga till ytterligare ett dygn?

Fick just detta. Vad tror ni är oddsen att det blir faktiskt sämre, inte bättre? Kanske fri GPS istället för gratis hyra?

Visa bifogad bild 149407 Visa bifogad bild 149407

Intressant. Citerar mig själv också. Ringde Avis för någon vecka sedan och frågade varför jag inte kunde boka min weekendhyra, och fick till svars att erbjudandet med gratis weekendhyra tillfälligt är stoppat i Scandinavian. Han kunde ej svara när det skulle komma tillbaka.

Men enligt den skrivelsen som @mrestes bifogat så ska det ju fortsatt fungera med vouchers som redan är utställda.
Får prova igen
 
Någon som fått kläm på de nya villkoren kring Avis Preferred som lanserades den 15:e mars?

Vad jag kan se är det 10% på alla bokningar, och lite uppgraderingar...

Jag har dock sedan tidigare gjort en bokning på 7 veckor. Gjorde nu en ny sökning, där jag förväntade mig 10% rabatt. Men får samma pris. Någon som lyckats applicera rabatten?
 
Toppen