Senaste nytt

Avios Boostern 2014

Senator

Moderator
Under "Terms and Conditions" (Ts & Cs) står det vilka länder detta gäller för. Danmark är ok :) Men notera att UK och Irland inte är med på listan..
 

Dr. Miles

Expert
Inlägg från: http://www.businessclass.se/forum/t...wa-för-under-2000usd.19212/page-2#post-271757

OT svar. Den begränsningen står bara under punkten (II), dvs när man flyger code share. Under punkt (I) står det att det gäller alla flyg på BA-metall. Eller hur har det varit på tidigare boosters?
Ja det är tolkningsfråga. Kanske @Homer kan svara på detta.

Texter från Terms and Conditions för Avios Booster 2014.
A Qualifying Flight is a single sector flight
(i) with a BA prefix on a BA long-haul operated service
(ii) with a BA, AA, IB or AY prefix on transatlantic flights operated by American Airlines, British Airways, Iberia, Finnair or US Airways between the EU, Norway, Switzerland and North America, Mexico and Puerto Rico
(iii) OpenSkies services from Paris Orly to Newark or New York JFK​

in the following cabins and booking classes:
British Airways First (F, A), Club World (J, C, D, R, I), World Traveller Plus (W, E, T)
OpenSkies Biz Bed (J, C, D, R, I), Prem Plus (W, E, T)
American Airlines First class (F, A, P), Business class (J, D, R, I)
Iberia Business Plus (J, C, D, R, I)
Finnair Business class (J,C,D,I)​

http://www.britishairways.com/en-se/flights-and-holidays/flights/european-bonus-avios
 
Umiddelbart virker det ganske tydeligt.
  • Alle BA longhaul operated by BA
  • Transatlantiske oneworld joint venture flyvninger
  • Openskies
Eller misforstår jeg det?
 

WTP

Medlem
Jag reser i slutet av oktober till SIN. (STO-LHR-SIN)
När jag registrar mig på ba.com för denna erbjudande får jag följande:
"Your registration has been unsuccessful, unfortunately you are not eligible for this offer."
Har läst T&C men hittar inget (säkert ngt har jag missat)
Any Clue?
 

agehall

Medlem
Jag skulle nog ringa BAEC och be dem kolla. Jag kan inte riktigt komma på någon bra anledning till varför du inte skulle få registrera dig för boostern.
 
Toppen