Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

MILES PURCHASE COMPRA DE 27000 LIFEMILES - IN CONNECTION WITH TKT
NON ENDORSABLE / NON REFUNDABLE

Det här är nått nytt, folk bokade en award med 40% av miles, köpte 60%, sen avbokade direkt, då fick de 100% miles på kontot. Det va ett sätt att köpa miles billigt.

Det här är nått nytt, folk bokade en award med 40% av miles, köpte 60%, sen avbokade direkt, då fick de 100% miles på kontot. Det va ett sätt att köpa miles billigt.

Jag gör ett test nu bara så vi får reda på hur det ligger till. Informationen står bara på den spanska versionen, vilket jag påpekar i mitt mail.

Det borde trilla in lite miles för 12.5$/1000p...

Vi får se vad de svarar.

Last edited:
Det verkar som det finns ännu ett trick...:p

Det finns minst två flygplatser i Europa som bara erbjuder avgångar till utanför Europa... Om du vill till Shannon ,inom Europa, måste du alltså åka via USA ^^.

Systemet säger inte nej, men har inte heller hittat några bonusplatser:)

Några andra Europeiska flygplatser som bara har linjer utom Europa?

Hittils har jag hittat Shannon, Irland och Genoa, Italien.

T.e.x. borde det gå att flyga
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper som enkelbiljett inom Europa...

Om ni vill åka till ännu mer exotiskt ställe i Ryssland, kan ni också välja Yuzhno Sakhalinsk(UUS) som destination.

Jag hade en motsvarande bokning med USDM, men avbokade i sista sekund pga avsaknad av ryskt visum och rysk nationaldag. I teorin ska det gå att göra transit utan visum, men det är långtifrån säkert att någon i UUS kan engelska, så jag vågade inte chansa.

Med LM kan man ju dock göra en enkelresa till ICN och sedan hitta något annat skoj sätt att ta sig hem, så frågan är nu; vad är bästa (som i billigaste sättet) att ta sig hem i minst C?

Med LM kan man ju dock göra en enkelresa till ICN och sedan hitta något annat skoj sätt att ta sig hem, så frågan är nu; vad är bästa (som i billigaste sättet) att ta sig hem i minst C?

Du kan köpa Business class enkelbiljett till Colombo(CMB) för ca 5.200 SEK inkl. skatter (China Eastern[MU], Fare basis: OOXKT) och sedan kanske fortsätter du att resa med First class biljett till Los Angeles? ;)

Last edited:
Hmm, nu börjar vi snacka. Kan jag ha stopover i USA med den biljetten eller kommer det att trigga HIP?

Jag har svarat på din fråga i annan tråd.

Alternativt kan du köpa 30.000 American Airlines AAdvantage miles och boka enkelvägs bonusresa mellan Seoul och Colombo.
T ex

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Om du vill flyga hem till Sverige med AA miles, behöver du 52.500 miles i Business class.
T ex

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Jag har varit i kontakt med Aviancas support nu, vilken för övrigt är MYCKET bra. Snabba, konkreta och trevliga svar via mail.

50$ i straffavgift, + lokal skatt kostar det att avboka enskild biljett. Om man bokar T/R hade det inte blivit så dyrt, men nu har jag två enkelresor.

Totalt är avbokningsavgiften för min resa ca 1.000SEK T/R. Inte mycket, men det går alltså inte att avboka gratis för att få billigare miles.

Jag har skickat en förfrågan om man får tillbaka poängen även för cashdelen, och väntar mig ett svar inom kort :).

Nu återstår bara att hitta en enkelbiljett Europa-USA-Shannon (Irland) för 20.000p i C.

PS. Min rysslandsresa är nu biljetterad

Det verkar som det finns ännu ett trick...:p

Det finns minst två flygplatser i Europa som bara erbjuder avgångar till utanför Europa... Om du vill till Shannon ,inom Europa, måste du alltså åka via USA ^^.

Systemet säger inte nej, men har inte heller hittat några bonusplatser:)
Jag har kollat datumet då både Stockholm->Newark och Newark->Shannon har awardplats i Business class på ANA, men LifeMiles sökmotorn visar inte den routing utan sidan säger "Sold out".
Förmodligen LifeMiles sökmotorn klarar inte denna routing.

FYI, datumet var 2013-JAN-29.

Jag har kollat datumet då både Stockholm->Newark och Newark->Shannon har awardplats i Business class på ANA, men LifeMiles sökmotorn visar inte den routing utan sidan säger "Sold out".
Förmodligen LifeMiles sökmotorn klarar inte denna routing.

FYI, datumet var 2013-JAN-29.

Japp, jag letar vidare... Finns flera orter i USA från Shannon... Ska också testa om det blir någon skillnad om man flyger från FRA, LHR, MXP etc, istället för från ARN.

Värt ett försök, men troligen är det som du skriver:)

Toppen