Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

Du har to muligheder.. Hvis pladsen stadig findes på nettet så kan du prøve igen, ellers bliver du nødt til at ringe.. Ring 1-800 fra Skype, så koster det gratis :)

Jeg oplevede noget lignende og valgte at prøve igen.. havde i alt tre reservationer, 2 betalinger og 1 billetnummer - men er ved at få styr på det nu, pengene er bl.a på vej tilbage :rolleyes:

Sysselsatte mig med att kolla tillgänglighet TYO-CDG i ANA F. Det finns konstant vid ett par tillfällen i per vecka till slutet av mars, ibland t o m på två avgångar per dag. I april finns det dock inget:( Möjligen kan detta ha något att göra med Japansk bokföring som @Dr Miles skrev om.
Noterade också detta häromdagen.
Och det fanns t o m rätt gott om platser för 2 personer - iaf inom 1-2 veckor, vilket var det jag kollade.

Snabb fraga som expertisen har inne sakert kan svara pa;

Har en Lifemiles-bokning med Thai i mitten av december. Jag bokade for ett halvar sedan och har nu ett nytt pass. Mitt gamla passnummer ligger i bokningen nar jag tittar pa checkmytrip.com eller pa Thai's hemsida.

Vem kontaktar jag for att andra passnumret, Lifemiles (pain in the ass) eller THAI (ringa lokala kontoret i MEL)?

Snabb fraga som expertisen har inne sakert kan svara pa;

Har en Lifemiles-bokning med Thai i mitten av december. Jag bokade for ett halvar sedan och har nu ett nytt pass. Mitt gamla passnummer ligger i bokningen nar jag tittar pa checkmytrip.com eller pa Thai's hemsida.

Vem kontaktar jag for att andra passnumret, Lifemiles (pain in the ass) eller THAI (ringa lokala kontoret i MEL)?
Jag skulle kontakta THAI.

Räcker det inte att man visar upp sitt nya pass då man checkar in?
Jasa? Jag tankte att om ens passnummer ligger i bokningen sa kommer de att kolla ens pass mot det numret som en del av identity check. Losningen (om man inte ringer) skulle val forvisso kunna vara att ta med sig bada passen, aven om det gamla har gatt ut.

Bokade tillsammans med en vän våran första award med Turkish Airlines, GOT > IST > KUL via Lifemiles i Business.

Då jag märkt att sittplatserna börjar bli upptagna på den långa flighten så skickade jag epost till Turkish och frågade om platser. Fick svar att de inte kunde hjälpa då de inte hade tillgång till "resebyråbokningar".

Jag själv kan dock få upp resan på Turkish hemsidan med sträckor och tider ifall jag fyller i bokningsreferensen på sidan, men där kan man som sagt inte välja några platser. Vi har egentligen inga speciella krav mer än att det vore trevligt att sitta tillsammans.

Någon som har erfarenhet kring platser på TK när man bokat med Lifemiles? Turkish hänvisade bara till resebyrån som gjort bokningen.

Toppen