Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

Jo, det är ju absolut inte värt att boka HKG-BKK.
Problemet är att (under förutsättning att man lyckas boka som en biljett) HKG-BKK-PEK är billigare än vad HKG-BKK är då HKG och PEK är i samma zon, men BKK är en dyrare zon.

Lite OT, men ändå relaterat. Om pratar om värde på milen, så konstaterade jag att om man t ex vill testa Thai F mellan HKG-BKK, är det nästan bättre att köpa en biljett, som dessutom ger poäng. Däremot tycker jag att SQ-suites SIN-BKK/DEL är bra värde för pengarna. Det jag även har fått upp ögonen för är att en "2-bensresa" med C i Europa till lite "udda" destinationer kan vara en bra affär. Jag har t ex kollat GOT-PMO som har en hutlös prissättning i C. Kör man Lifemiles kommer man ner under priset för en ordinär ekonomibiljett.

Ge gärna ett prisexempel...

Hmmm, stark dollarkurs och en höjning av priset på Lifemiles har gjort kalkylen lite sämre sedan jag gjorde den senast. Nu ligger kostnaden runt 2600 kr för en enkel i C inom Europa om man köper milen på rea. I mitt case lönar det sig inte att betala med mil. När jag söker lite random-datum runt påsklovet GOT-PMO ligger LH billigaste alternativ runt 2900 kr t&r, men måste åka vissa datum kan man land på uppåt 4000 kr. Vidare indikerar ITA ett pris på 3400 kr och uppåt för AF/AZ. Men å andra sidan, har man en anslutning inom Sverige och sedan en anslutning i Europa till någon "udda" *A-destination så kan nog Life-Miles vara ett alternativ. Får väl uppmana någon annan att gräva fram ett sådant case, t ex KRN/LLA/UME/-ARN-XXX:) Sedan är nästa fråga om det går att boka med Lifemiles, men det kan alltid vara värt att kolla upp, är min poäng.

Bokade idag två olika biljetter på mitt konto, en till mig och en till kompis då jag reser vidare. Min gick igenom direkt med avdrag på poäng och med mitt amex. Fick pnr och e-ticket. Kompisens fick jag bara pnr men gick inte igenom med mitt amex och har ingen e ticket eller poängavdrag. Ska jag vänta eller kontakta callcenter för att rädda bokningen?

Bokade idag två olika biljetter på mitt konto, en till mig och en till kompis då jag reser vidare. Min gick igenom direkt med avdrag på poäng och med mitt amex. Fick pnr och e-ticket. Kompisens fick jag bara pnr men gick inte igenom med mitt amex och har ingen e ticket eller poängavdrag. Ska jag vänta eller kontakta callcenter för att rädda bokningen?

Kan du få fram den på classic.checkmytrip.com? (kompisens dvs.)

Det har också hänt för mig när jag bokade min väns biljett med min poäng och med mitt kreditkort. Kan det vara fraud check?
För min del löste det sig genom att ringa till deras kundtjänst. Vid betalning hänvisades jag till någon automattjänst, sedan kom jag tillbaka till samma kundtjänstpersonal för att slutföra biljettering.

Det har också hänt för mig när jag bokade min väns biljett med min poäng och med mitt kreditkort. Kan det vara fraud check?
För min del löste det sig genom att ringa till deras kundtjänst. Vid betalning hänvisades jag till någon automattjänst, sedan kom jag tillbaka till samma kundtjänstpersonal för att slutföra biljettering.

Ringde du England eller US callcenter?

Tack för snabb respons jumbooze & Dr.Miles

Toppen